Certified Agile Servicemanager
Startdata en plaatsen
Beschrijving
TRAININGEN
In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.
Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken.
Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u
van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich
hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos
annuleren.
Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen
deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een
BTW-correctie van 10% toegepast.
De training Certified Agile Servicemanager kan online of klassikaal worden gevolgd.
Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.
De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgens waarbij zowel aandacht is voor de theorie van Servicemanager als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de cer…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
TRAININGEN
In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.
Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken.
Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u
van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich
hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos
annuleren.
Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen
deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een
BTW-correctie van 10% toegepast.
De training Certified Agile Servicemanager kan online of klassikaal worden gevolgd.
Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.
De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgens waarbij zowel aandacht is voor de theorie van Servicemanager als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicemanager of Service Level Manager direct aan de slag te gaan.
De IT Management Group onderzoekt continu aan welke functies in
de ICT de komende jaren naar verwachting het meest behoefte is. Op
basis van dit onderzoek heeft de IT Management Group een aantal
functiegerichte opleidingsprofielen opgesteld.
Met deze praktijkgerichte opleiding tot Certified Agile
Servicemanager krijgt u in 16 dagen tijd een diepgaand inzicht in
en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op
het gebied van IT Servicemanagement zowel in theorie als praktijk.
Er wordt ingegaan op de belangrijkste marktconforme methoden en
technieken van servicemanagement waarmee u de juiste handvatten
aangereikt krijgt om inhoudelijk uw doel te bereiken.
Daarnaast komen de zachte competenties die nodig zijn om een
verandering door te voeren of resultaat tot stand te brengen
tijdens deze opleiding aan bod. Een goed resultaat is immers niet
alleen afhankelijk van het bereiken van een inhoudelijke
verandering zoals het invoeren van een nieuwe of gewijzigde dienst,
een transitie naar een andere leverancier of een introductie van
een nieuw product, vaak gaat het juist om het verbinden van de
verschillende stakeholders en belanghebbenden en het begeleiden van
de verandering bij de medewerkers die te maken krijgen met de
veranderende omstandigheden. Met als doel dat de gewijzigde dienst
of het gewijzigde product ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd.
Dit opleidingsprofiel leidt op voor functies als: servicemanager,
agile servicemanager, service level manager, service delivery
manager, incidentmanager, changemanager etcetera.
Praktijkgericht
Tijdens deze opleiding tot Certified Agile Servicemanager krijgt u
te maken met verschillende trainers. De trainers van de IT
Management Group zijn niet alleen thuis in de theorie maar hebben
ruime praktijkervaring als architect, projectleider of
programmamanager, verandermanager, organisatie-adviseur en/of
coach. U leert niet alleen de theorie maar gaat ook hands-on aan de
slag met een praktijkcasus.
Certificering
Binnen de functiegerichte opleiding tot Certified Agile
Servicemanager wordt de belangrijkste theorie op het gebied van
servicemanagement behandeld. Na het doorlopen van de opleiding en
het succesvol afsluiten van de deelexamens bent u officieel
gecertificeerd in ITIL 4 Foundation, ITIL DSV, ITIL DPI. Daarnaast
bent u bekend met de persoonlijke competenties die u als
servicemanager minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te
communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders. U bent in staat
groepsinteractie te herkennen en hierop te anticiperen.
De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is
inclusief de volgende trainingen en examens:
– Module Effectief Communiceren (2 dagen) Afronding: Bewijs van
deelname
– Module Praktijktraining Agile en DevOps (3 dagen) Afronding:
Bewijs van deelname en examen
– Masterclass Service Level Agreements (2 dagen) Afronding: Bewijs
van deelname en examen
– ITIL 4 Foundation (3 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en
examen
– ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value (3 dagen) Afronding:
Bewijs van deelname en examen
– ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (3 dagen) Afronding:
Bewijs van deelname en examen
Inhoud opleidingsprofiel
De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager
bestaat uit de volgende modules:
Intake opleiding
De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager
start met een intake. In deze intake worden uw persoonlijke
leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien
nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.
Effectief Communiceren – 2 dagen
De module Effectief Communiceren schenkt aandacht aan uw
persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt
ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken
die u nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s,
leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de
training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en
het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap. Zie ook:
Effectief Communiceren
Deelnemers die de training Effectief Communiceren al hebben gevolgd
volgen de training Timemanagement en resultaatgericht werken. De
training Timemanagement en resultaatgericht werken is bestemd voor
iedereen die maximaal resultaat uit de dag wil halen en daarbij
geen stress wil ervaren.
Praktijktraining Agile en DevOps – 3 dagen
De afgelopen jaren hebben veel organisaties de voordelen ervaren
van de toepassing van agile methoden zoals Scrum en Kanban. De
software wordt sneller opgeleverd en de kwaliteit stijgt, terwijl
de kosten dalen. Een groot nadeel blijkt te zijn dat de agile
ontwikkeling haaks staat op de traditionele wijze van beheer, zowel
qua information management, application management als
infrastructure management. Deze training van drie dagen is bij
uitstek ook geschikt voor iedereen die wil weten wat de concepten
Agile en DevOps inhouden en wil weten hoe Agile en DevOps werkt in
de praktijk. Zie ook: Praktijktraining Agile en DevOps
Deelnemers die de praktijktraining Agile en DevOps hebben gevolgd
volgen de training Agile en DevOps professional. De training Agile
en DevOps Professional is een vervolg op de Praktijktraining Agile
en DevOps. U bent al bekend met de begrippen Agile en Devops. Het
accent van de training ligt op Agile en DevOps in relatie tot IT
beheer.
Masterclass Service Level Agreements - 2 dagen
Tijdens deze training gaat u praktisch aan de slag met SLA's
tijdens de Masterclass Service Level Agreements. U leert hoe u een
professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en
beheren. Hiermee leert u de basis voor afspraken tussen afnemer en
aanbieder zodat een optimale dienstverlening kan plaatsvinden. U
heeft de mogelijkheid hands-on aan de slag te gaan met uw eigen SLA
of u werkt met een voorbeeld SLA. Na afloop kent u alle ins en outs
van Service Level Agreements zowel in theorie als in praktijk. Zie
ook: Training: Masterclass Service Level Agreements
ITIL 4 Foundation – 3 dagen
ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library.
ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren
tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen,
rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best
practices. De ooit geldende betekenis Information Technology
Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale
servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en
managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en
effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die
nodig zijn om een IT-service te leveren. Zie ook: ITIL 4
Foundation
Deelnemers die de training ITIL4 Foundation al hebben gevolgd,
volgen de training COBIT Foundation (2 dagen). COBIT is een
raamwerk voor de beheersing van uw IT. Met COBIT wordt de balans
gezocht tussen het creëren van toegevoegde waarde en het
optimaliseren van risiconiveaus en middelengebruik. COBIT is een
generiek regie- en controle raamwerk met richtlijnen die zich
richten op WAT er moet gebeuren in plaats van HOE. Daarnaast volgt
u de training Internet of Things (1 dag). Internet of Things
betekent eenvoudigweg dat een apparaat is verbonden met internet –
dit kan een auto, telefoon, laptop of verlichting zijn.
ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value (ITIL DSV) 3 dagen
In deze training staat het beheer en de integratie van stakeholders
centraal. ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value is gericht op
de customer journey en ervaring en het bevorderen van partner en
leverancier relaties. Deze training is in het bijzonder relevant
voor iedereen in een leveranciersgerichte rol en zich richt op het
beheren van een of meer leveranciers en samenwerken met
leveranciers binnen een geïntegreerde ITSM-organisatie. De
reikwijdte van deze training betreft alle soorten betrokkenheid en
interactie tussen een serviceprovider en de klanten, gebruikers,
leveranciers en partners. De context betreft de conversie van de
vraag naar waarde via IT-enabled services. Er is aandacht voor
onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement,
communicatie, relatiebeheer, het ontwerp van customer- en user
experience, customer journey mapping en tools om de tevredenheid
van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is
van het bedrijfssucces in het huidige concurrerende landschap. Zie
ook: ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value
ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (ITIL DPI) 3 dagen
Bij deze training staat het gebruik van praktische en strategische
methoden voor het behendig plannen en leveren van voortdurende
verbetering centraal. ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve is
in het bijzonder relevant voor iedereen die een of meer teams leidt
en betrokken is bij het creëren van plannen en het stimuleren van
verbeterinitiatieven. De reikwijdte van deze training betreft de
praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘leer- en verbeter’
organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische
richting. Er is aandacht voor de invloed en impact van Agile en
Lean manieren van werken en hoe deze kunnen worden benut in het
voordeel van een organisatie. Aangezien planning en voortdurende
verbetering universele competenties zijn, is deze training
onderdeel van zowel ITIL Managing Professional als ITIL Strategic
Leader. Zie ook: ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve
Contacturen, studiebelasting en doorlooptijd
Het opleidingstraject bestaan uit 16 klassikale opleidingsdagen of
16 klassikale avonden. Zowel de opleidingsdagen als de
opleidingsavonden worden in principe gegeven op basis van een
online virtual classroom. Je volgt de training interactief samen
met anderen en jouw docent achter de computer. Je kan daarom vanuit
elke locatie deelnemen. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00
uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Daarnaast
moet je rekening houden met zelfstudie en voorbereiding. Het aantal
uren voorbereiding en zelfstudie is voor ieder persoon
verschillend. Je kunt uitgaan van 2 tot 4 uur zelfstudie per lesdag
of lesavond. Met dit functiegerichte opleidingstraject volg je ICT
trainingen die op dit moment bij werkgevers erg populair zijn.
Iedere module wordt afgerond met een bewijs van deelname. Een
aantal modules wordt afgesloten met een examen en bijbehorende
certificering. Dit betreft certificeringen die op dit moment het
meest worden gevraagd bij sollicitaties.
Trainingsduur en kosten
De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager
duurt 16 dagen. De kosten voor deze opleiding bedragen €8.500,-.
Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee, lunch
en examengeld en exclusief BTW.
Planning
U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op
basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u
samengesteld. Wij nemen hiervoor contact met u op.
Materiaal
Het materiaal voor de trainingen wordt digitaal geleverd, dus wij
vragen u uw eigen device mee te brengen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.