Servant Leiderschap (also available in English)

Tijdsduur

Servant Leiderschap (also available in English)

MK Leads
Logo van MK Leads
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 MK Leads heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

"English below" 

Servant Leiderschap - 2 dagen

Hoe moet ik mij opstellen om mijn medewerkers te enthousiasmeren? Welk gedrag laat ik zien in verschillende situaties en sta ik daarbij in mijn kracht? Hoe ga ik om met groepsdynamiek? Herken je deze vragen, verbeter dan je effectiviteit door het volgen van de modules die specifiek gemaakt zijn om je te ondersteunen in je rol als Servant Leader.

Tijdens de training ga je door middel van interactieve oefeningen beleven en ervaren wat het verschil is tussen sturen en faciliteren, hoe je kunt inspireren en welk effect jouw stijl heeft op jouw team of een groep.

De training bestaat uit 2 dagen:

  • Module 1 (ik) Inspireren en enthousiasmeren vanu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Persoonlijke effectiviteit, Assertiviteit, NLP, Effectief communiceren en Productiviteit & Focus.

"English below" 

Servant Leiderschap - 2 dagen

Hoe moet ik mij opstellen om mijn medewerkers te enthousiasmeren? Welk gedrag laat ik zien in verschillende situaties en sta ik daarbij in mijn kracht? Hoe ga ik om met groepsdynamiek? Herken je deze vragen, verbeter dan je effectiviteit door het volgen van de modules die specifiek gemaakt zijn om je te ondersteunen in je rol als Servant Leader.

Tijdens de training ga je door middel van interactieve oefeningen beleven en ervaren wat het verschil is tussen sturen en faciliteren, hoe je kunt inspireren en welk effect jouw stijl heeft op jouw team of een groep.

De training bestaat uit 2 dagen:

  • Module 1 (ik) Inspireren en enthousiasmeren vanuit eigen kracht

Wat is het effect van mijn gedrag op groepen? Hoe kan ik mijn kwaliteiten effectief inzetten om mijn team te enthousiasmeren? Je krijgt inzicht in je voorkeursstijlen als coach/facilitator en leert deze op een effectieve wijze in te zetten en/of aan te passen. Door middel van oefeningen leer je bijeenkomsten (zoals workshops, dag- en/of weekstarts, teambijeenkomsten) zowel inhoudelijk als groepsdynamisch te begeleiden. Je leert verschillende communicatiestijlen in te zetten zodat je je gesprekspartner(s)/ teamleden mee kunt nemen in jouw visie en strategie.

  • Module 2 (hoe) Coachen en beïnvloeden van groepen

Hoe begeleid ik een groep op een faciliterende manier? Hoe maak je gebruik van de groepsdynamiek tijdens bijeenkomsten/vergaderingen en interactieve sessies? We geven je handvatten hoe je verschillende methodes in kunt zetten om je doelgroep in beweging te krijgen. We dagen je uit verschillende interactieve werkvormen toe te passen. Je leert omgaan met complexe groepsdynamische reacties en hoe je lastige reacties als weerstand en emotionele manipulatie systematisch kan omzetten naar begrip en motivatie.

Deze training is zeer geschikt voor iedereen die teams en teamleden wil inspireren en begeleiden. Dat kan vanuit een rol van leidinggevende, teamleads maar zeker ook als je meer impact wilt hebben in groepen.

Agenda 

Voorafgaand aan Module 1 krijg je een link voor een Insights Discovery® Persoonlijk Profiel. Tussen de 2 trainingsdagen door ontvangt de deelnemer een coachgesprek van 1,5 uur.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Servant Leadership - 2 days

How should I act to enthuse my employees? What behaviour do I show in different situations and am I in my power? How do I deal with group dynamics? If you recognise these questions, improve your effectiveness by following the modules specifically designed to support you in your role as Servant Leader.

During the training, through interactive exercises, you will live and experience the difference between directing and facilitating, how to inspire and what effect your style has on your team or a group.

The training consists of 2 days:

  • Module 1 (I) Inspire and enthuse from my own strengths
    What is the effect of my behaviour on groups? How can I effectively use my qualities to enthuse my team? You gain insight into your preferred styles as a coach/facilitator and learn to use and/or adapt them effectively. By means of exercises, you learn to guide meetings (such as workshops, day and/or week kick-offs, team meetings) both in terms of content and group dynamics. You learn to use different communication styles so that you can take your discussion partner(s)/team members along with you in your vision and strategy.
  • Module 2 (how to) Coach and influence groups
    How do I coach a group in a facilitating way? How do you use group dynamics during meetings and interactive sessions? We give you tools on how to use different methods to get your target group moving. We challenge you to use different interactive work forms. You learn to deal with complex group dynamic reactions and how to systematically convert difficult reactions such as resistance and emotional manipulation into understanding and motivation.

This training is highly suitable for anyone who wants to inspire and guide teams and team members. This can be from a leadership role, team leads but certainly also if you want to have more impact in groups.

Agenda

Both modules last 1 day from 9am-5pm. Prior to Module 1, you will receive a link for an Insights Discovery® Personal Profile. Between the 2 training days, participants will receive a 1.5-hour coaching session.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)