Google Ads Basis 1-op-1
Startdata en plaatsen
Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze training
Beschrijving
Basistraining Google Ads
In deze praktische training leer je hoe je effectief zichtbaar wordt in Google en gebruikers aanzet tot actie. Aan het einde van de dag van de Basistraining Google Ads heb je succesvol een campagne gecreëerd binnen het Google Ads Zoeknetwerk, inclusief alle noodzakelijke elementen zoals de basis instellingen van een campagne, advertentiegroepen, zoektermen, uitsluitingswoorden, advertenties en items (voorheen extensies).
Vereiste voorkennis
Geen specifieke voorkennis is vereist voor deze training, behalve basiskennis van computers en interesse in marketing. Je hoeft nog geen Google Ads account te hebben om deel te nemen aan deze training. Het is juist erg zinvol o…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Basistraining Google Ads
In deze praktische training leer je hoe je effectief zichtbaar wordt in Google en gebruikers aanzet tot actie. Aan het einde van de dag van de Basistraining Google Ads heb je succesvol een campagne gecreëerd binnen het Google Ads Zoeknetwerk, inclusief alle noodzakelijke elementen zoals de basis instellingen van een campagne, advertentiegroepen, zoektermen, uitsluitingswoorden, advertenties en items (voorheen extensies).
Vereiste voorkennis
Geen specifieke voorkennis is vereist voor deze training,
behalve basiskennis van computers en interesse in marketing. Je
hoeft nog geen Google Ads account te hebben om deel te nemen aan
deze training. Het is juist erg zinvol om deze samen aan te maken
tijdens de trainingsdag. Vereist is wel dat je een Google account
(lees: Gmail adres) tot je beschikking hebt en daarmee kunt
inloggen. Het is dus ook niet vereist dat je al eens een Google Ads
Campagne hebt gemaakt.
Wat wordt er behandeld in deze training?
Je maakt kennis met de basisprincipes van Google Ads. Aangezien campagnes in het Zoeknetwerk veel gebruikt zijn (conversie gericht), zal hierop de focus liggen tijdens de training. Je leert over het toepassen van het AIDA (REAN) model en het gebruik van verschillende Zoekwoord-tools voor je campagnes. Verder komt het effectief opzetten, beheren en analyseren van Zoeknetwerk campagnes aan bod. Je verwerft inzicht in het instellen en structureren van Zoeknetwerk campagnes, en leert hoe je effectieve advertentiegroepen creëert. Daarnaast leer je een sterke zoekwoordenlijst samen te stellen en hoe je met aantrekkelijke advertentieteksten en advertentie-items (voorheen extensies) bezoekers kunt aantrekken.
De training behandelt ook het genereren van kwalitatieve clicks tegen lagere kosten en het vaststellen van geschikte dag- en maandbudgetten. Je leert over het inrichten van conversies voor Google Ads en de integratie met Google Analytics 4, evenals de verschillen tussen het Google Zoeknetwerk en het Display Netwerk. Na afloop van de training ben je goed geïnformeerd over de nieuwste tools voor het succesvol inzetten van Google Ads campagnes en hoe je jouw kennis over Google Ads actueel houdt. Het is een hands-on training waarbij je voor jouw bedrijf een Google Ads campagne ontwikkelt, inclusief advertentiegroepen, zoekwoorden en uitsluitingswoorden. In het eerste deel (de ochtend) van de training worden alle aspecten van Google Ads besproken. In het tweede deel (de middag) pas je deze kennis praktisch toe door het opzetten van een complete campagne. Aan het einde van de dag heb je een volledige campagne in het Zoeknetwerk gerealiseerd. Alle stappen worden doorlopen en alle aspecten komen aan bod.
De Trainer
De training wordt geleid door een gecertificeerde Google Ads
trainer (Gerben van Wijngaarden) met jarenlange ervaring (15+) in
het opzetten en optimaliseren van Google Ads campagnes voor diverse
klanten (B2B en B2C), zowel nationaal als internationaal. Sinds
2010 geeft hij al trainingen.
Doelgroep van de training
Deze Google Ads Basistraining is bestemd voor iedereen die via Google Ads diensten of producten wil promoten en wil leren hoe je Google Ads campagnes opzet, analyseert en beheert.
Wat is de locatie van de training
De locatie van de training is altijd de locatie van de deelnemer.
Dit kan dan op de locatie van een bedrijf zijn maar ook op de
locatie bij iemand thuis.
1-op-1 Google Ads training
Ik ben als trainer (Gerben van Wijngaarden) een Google Ads
freelancer en werk al jaren met Google Ads voor grotere en kleinere
bedrijven (ook internationaal). Het grote voordeel als freelancer
is dat ik snel kan schakelen. In mijn werk ken ik mijn klanten en
dus bied ik deze Google Ads training 1-op-1 aan. Dat is ideaal om
specifiek op jouw persoonlijke situatie in te gaan. Maar ook kan er
heel flexibel wordt geschakeld omtrent de startdatum van een Google
Ads training.
Wanneer zijn de training?
Trainingen vinden in
overleg plaats voor het bepalen van een startdatum. Ik kan heel
snel en flexibel schakelen voor het starten van een traininng op
jouw eigen locatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.