Incompany Training Kwaliteitsmanagement voor teams

Type product
Tijdsduur
Trainers
Jeroen Verberk+2

Incompany Training Kwaliteitsmanagement voor teams

Patagonia Opleidingen
Logo van Patagonia Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Patagonia Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 16 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

In company Training Kwaliteitsmanagement voor teams

Deze in company training kwaliteitsmanagement is voor managementteams met als doel om het managementsysteem van de organisatie te verbeteren. De besturing van de organisatie hangt af van factoren zoals een goede strategie, leiderschap, samenwerking, kennis van klanteisen, duidelijke processen zonder verspillingen, leerprocessen, standaardisatie, borging en continue verbetering. En nog meer natuurlijk. Hoe werkt dat kwaliteitssysteem in uw organisatie en wat moet worden verbeterd? Met deze training gaat het management team aan de slag. Samen en doelgericht.

In 5 dagdelen ontwikkelt dit team het managementsysteem en bereikt het team spectac…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

In company Training Kwaliteitsmanagement voor teams

Deze in company training kwaliteitsmanagement is voor managementteams met als doel om het managementsysteem van de organisatie te verbeteren. De besturing van de organisatie hangt af van factoren zoals een goede strategie, leiderschap, samenwerking, kennis van klanteisen, duidelijke processen zonder verspillingen, leerprocessen, standaardisatie, borging en continue verbetering. En nog meer natuurlijk. Hoe werkt dat kwaliteitssysteem in uw organisatie en wat moet worden verbeterd? Met deze training gaat het management team aan de slag. Samen en doelgericht.

In 5 dagdelen ontwikkelt dit team het managementsysteem en bereikt het team spectaculaire resultaten. Het team werkt samen aan de verbetering van de interne organisatie en processen en de slagvaardigheid van het management team verbetert.

Voordelen in company Training Kwaliteitsmanagement voor teams:

  1. In 5 dagdelen het kwaliteitssysteem verbeteren
  2. Samenwerken met uw eigen team in uw eigen huis (in company)
  3. Ontwikkel kwaliteitsmanagement en maak de organisatie efficiënt
  4. Teamprestatie dankzij in company formule kwaliteitsmanagement training
  5. Training kwaliteitsmanagement direct terugverdienen

1. In 5 dagdelen het kwaliteitssysteem verbeteren

Een team werkt samen in vijf (5) dagdelen aan de verbetering van het kwaliteitsmanagementsysteem. Uw organisatie heeft al een kwaliteitssysteem, maar kan het beter? Deze vijf dagdelen volgen elkaar op gedurende 10 weken, zodat er tijd is voor de voorbereidingen en de implementatie. Standaard hulpmiddelen zoals een kwaliteitshandboek, analysetools en documentatie ontvangt u kosteloos van ons.

2. Samenwerken met uw eigen team in uw eigen huis (in company)

Samenwerking in een team leidt tot betere prestaties, dan de individuele teamleden van te voren voor mogelijk hadden gehouden. Iedereen draagt bij aan het succes en er ontstaat een nieuw niveau van denken: een integraal managementsysteem. Zo ontwikkelt een organisatie zich naar nieuwe niveaus, terwijl de oude problemen worden opgelost. Deze in company training is een belevenis en de inspanningen hebben direct effect op de organisatie.

3. Ontwikkel kwaliteitsmanagement en maak de organisatie efficiënt

De deelnemers leren Total Quality Management toepassen en integraal denken. Dat leidt tot het wegnemen van fouten en wachten, waardoor de kosten dalen. We kunnen tijdens de training ook werken vanuit bijvoorbeeld Kaizen, Zero Defects of een andere managementmethode. Voor ISO 9001 is een apart programma beschikbaar. Alle TQM onderdelen worden uitgelegd, praktisch gemaakt en direct in uw eigen organisatie toegepast. De efficiëntie verbetert.

4. Teamprestatie dankzij in company Training Kwaliteitsmanagement

Het leerproces in teamverband is veel krachtiger en beter dan individuele opleidingen. Er ontstaat niet alleen inzicht in het integrale kwaliteitsmanagementsysteem, maar ook in de rollen van de deelnemers, de toepassingswijze in de organisatie, de PDCA cirkel, de snelheid en de kwaliteit van de besluitvorming en nog vele andere positieve effecten. Niet alleen is het kwaliteitsmanagementsysteem verbeterd, ook het team is na deze training beter geworden.

5. In company Training Kwaliteitsmanagement direct terugverdienen

Deze Training Kwaliteitsmanagement leidt direct tot procesaanpassingen en een verbeterde borging van het operationele werk. De kwaliteit van de producten verbetert, de kosten dalen en de klanttevredenheid stijgt. Zo verdient de training zich direct terug. De kenmerken en voordelen van deze unieke training zijn:

  • Praktisch: Gericht op de toepassing in de eigen organisatie
  • Inzicht in procesbeheersing en de PDCA cirkel
  • Samenwerking in teams en verbeterde communicatie
  • Coaching van een ervaren trainer
  • Training direct terugverdiend door snelheid en daadkracht

Voor wie is deze in company Training Kwaliteitsmanagement geschikt

Deze training wordt op verschillende manieren ingezet. De teams kunnen als volgt worden samengesteld:

1. Management Team bestuurt de organisatie

Deze eerste optie wordt toegepast als de directeur met zijn of haar management team de organisatie wil verbeteren. Alle management leden doen mee, zoals de financieel manager, commercieel manager, operationeel manager, logistiek manager, HR manager en kwaliteitsmanager. Dit kan per organisatie verschillen, maar het gaat om de samenwerking in het team. Die samenwerking verbetert dankzij deze in company kwaliteitsmanagement training.

2. Project team verbetert het managementsysteem van een deel van de organisatie

Deze tweede optie wordt toegepast als een apart team zich bezig houdt met de kwaliteitsverbetering van een deel van de organisatie of een proces. Dit gebeurt veel in cross-functionele of matrix-organisaties. Het team zoals hiervoor al genoemd kan worden aangevuld of gewijzigd met product managers, process engineers, R&D of specifieke proceseigenaren. Vaak zitten niet alle management leden in het team, maar wel een aantal, aangevuld met specialisten.

3. Operationeel manager werkt met eigen productieteam

In productieorganisaties zijn de operationele afdelingen het grootst. Deze kunnen hun eigen team vormen met bijvoorbeeld de operationeel manager, productieleider, shift leaders of voormannen of ploegleiders, de kwaliteitsmanager, de engineering manager en de manager van de technische dienst. Dit team kan worden aangevuld met de HR manager of de Inspectiedienst. Zo ligt de aandacht bij de toepassing van TQM op Operations.

Inhoud van deze in company Training Kwaliteitsmanagement

De training duurt 5 dagdelen van 4 uur met huiswerk voor de tussenliggende weken. Dat huiswerk is door deze unieke formule niet extra, maar onderdeel van het normale werk van de deelnemer. Het werk kan transformeren naar een nieuwe werkwijze, maar komt er niet bij. Dat is al de eerste winst. Sterker, er ontstaat zelfs tijd en ruimte in agenda's. Dat is een doel op zichzelf. Daarnaast verbeteren processen en producten en dalen de operationele kosten.

Dag 1: De klantgerichte organisatie

  • Strategie en organisatiedoelen als uitgangspunt nemen
  • Stakeholderanalyses en klantgerichtheid uitwerken
  • Waardestroom, het primaire proces, met elkaar vaststellen
  • Procesmanagement en outputsturing leren toepassen
  • Kwaliteitsmanagementsysteem, zoals TQM, Zero Defect, Operational Excellence
  • Structuur van het managementsysteem vaststellen (format wordt aangeleverd)

Dag 2: Organisatie design

  • Bespreken huiswerk
  • Doelen en Kritische Succes Factoren (KPI's) per proces kiezen
  • Jaarplanning, planning & control, risicoanalyse opstellen
  • Procesdesign, procesbeschrijving, procesborging bepalen
  • Leiderschap en communicatie vormgeven en plannen
  • Competentiemanagement ontwikkelen

Dag 3: Procesanalyse

  • Bespreken huiswerk
  • Kwaliteitskosten meten op de werkvloer en bij het management
  • Meettechnieken en business intelligence toepassen om informatie te verkrijgen
  • Klachtenprocedure en root cause analyse leren toepassen
  • Klanttevredenheid meten bij eigen klanten
  • Auditing en rapportage bespreken en implementeren

Dag 4: Procesbeheersing

  • Bespreken huiswerk
  • Borging van processen, bril van de teamleider, technieken leren
  • Risicoanalyse, tools en technieken (poka yoke) toepassen
  • Supply chain management en leveranciersevaluatie via QLTC leren gebruiken
  • Verbeter kata, coaching kata bespreken en oefenen
  • Leiderschap, Zero Defects mentaliteit ontwikkelen

Dag 5: Managementsysteem

  • Bespreken huiswerk
  • Kwaliteitshandboek opstellen en uitwerken
  • Budgetcyclus en beleidsontwikkeling, beleidsplannen
  • Rol van de kwaliteitsmanager, HR manager en lijnmanager bespreken en vaststellen
  • Doelen stellen, management dashboard maken
  • Continue verbetering en management review realiseren

Na 5 dagdelen heeft het team alle inzichten over kwaliteitsmanagement. Een deel van de acties is uitgevoerd en de rest staat in een plan van aanpak voor de komende jaren. De concurrentiepositie van de organisatie is verbeterd en de organisatie is klantgerichter geworden. Allemaal het resultaat van 5 dagdelen samenwerken in een team.

Resultaten na de in company Training Kwaliteitsmanagement

Aan het einde van deze in company training kwaliteitsmanagement zijn de resultaten voelbaar en meetbaar:

  1. De deelnemers kennen de inhoud van kwaliteitsmanagement
  2. Procesmanagement en de PDCA cirkel, Deming cirkel, zijn bekend
  3. Er worden analyses gemaakt en er wordt gestuurd op uitkomsten (output)
  4. De deelnemers kennen hun rollen en verantwoordelijkheden
  5. De cursus is terugverdiend via praktische resultaten
  6. De samenwerking in het team is verbeterd
  7. Muren tussen afdelingen zijn weggehaald en er worden integraal gedacht
  8. Procedures in de organisatie zijn verbeterd
  9. Leiderschap en communicatie zijn verbeterd
  10. Doelstellingen worden gemeten en geëvalueerd

Diverse mogelijkheden om een opleiding te volgen

Deze training kan op diverse manieren worden verzorgd. U kunt zelf de vorm en de omvang bepalen:

1. In veel gevallen wordt deze training gegeven aan het management team van een organisatie. De directie met de hoogste leiding werkt samen aan de ontwikkeling van kwaliteitsmanagement in hun organisatie. Dit is effectief en leidt direct tot resultaat.

2. Een andere variant is te werken met een verbeterteam of een team van de afdeling kwaliteitsmanagement. Dan wordt vanuit een adviesrol gewerkt. Dit team werkt het kwaliteitsmanagementsysteem uit, in samenwerking met de lijnmanagers, die voor de implementatie zorgen.

In company training en direct kwaliteitsmanagement implementeren

Vraag nu een vrijblijvende offerte aan voor deze in company training kwaliteitsmanagement. Voor de beheersing en verbetering van processen hebben meerdere managers een rol. Tijdens de training wordt die rol duidelijk en wordt kwaliteitsmanagement in het dagelijkse werk geïntegreerd. Eenvoudig, makkelijk en als onderdeel van het normale werk zonder extra inspanningen. Het werk wordt getransformeerd van een bekende werkwijze naar een nieuwe.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jeroen Verberk
Jeroen Verberk
Management Trainer & Consultant
8,5
Adrienne Tegelaar
Adrienne Tegelaar
Trainer Continuous Improvement & Leiderschap
Johan Schreuders
Johan Schreuders
KAM, 5S, Lean en operational excellence
8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.