Media Training

Type product
Tijdsduur
Logo van Public Cinema

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Stel, jouw organisatie publiceert een vernietigend rapport of brengt een nieuwe dienst of product uit waar veel belangstelling voor is in de media. Ben je daar dan op voorbereid? In deze mediatraining leer je hoe je altijd van het scherm spat en jouw verhaal scherp en kernachtig overbrengt.

Of het nu gaat om tv of internet, elk programma heeft een redactie en presentator met eigen doelen. Hoe vertel je dan toch jouw verhaal tijdens een interview? En hoe zorg je ervoor dat de onderwerpen die voor jouw organisatie belangrijk zijn, goed uit de verf komen? Dat leer je in deze mediatraining.

Wat leer je?

Een letterlijk ingestudeerde boodschap opdreunen of een geforceerde lichaamshouding aannem…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Mediatraining, Presenteren, PR (Public Relations) & Voorlichting, Schrijven voor het web en Mediaplanning.

Stel, jouw organisatie publiceert een vernietigend rapport of brengt een nieuwe dienst of product uit waar veel belangstelling voor is in de media. Ben je daar dan op voorbereid? In deze mediatraining leer je hoe je altijd van het scherm spat en jouw verhaal scherp en kernachtig overbrengt.

Of het nu gaat om tv of internet, elk programma heeft een redactie en presentator met eigen doelen. Hoe vertel je dan toch jouw verhaal tijdens een interview? En hoe zorg je ervoor dat de onderwerpen die voor jouw organisatie belangrijk zijn, goed uit de verf komen? Dat leer je in deze mediatraining.

Wat leer je?

Een letterlijk ingestudeerde boodschap opdreunen of een geforceerde lichaamshouding aannemen? Misschien werd het vroeger zo geleerd, maar tegenwoordig werkt dat niet meer. Onze mediatraining richt zich op het vertellen van jouw verhaal vanuit passie en bevlogenheid. Waar ligt jouw kracht? Wat zijn jouw unieke en sterke punten? En hoe kunnen we die tijdens een tv-optreden zo goed mogelijk kunnen benutten? Er is geen goed of fout, het gaat om het ontdekken van je eigen kracht.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Geïnterviewd worden voor een live camera: hoe kom je over?
  • Geïnterviewd worden tijdens een live discussieprogramma: hoe kom je over?
  • Vertellen vanuit passie: wat is jouw passie?
  • De essentie van jouw verhaal formuleren.
  • Dat verhaal verpakken in een aantal kernboodschappen.
  • Uitleg over verschillende type interviews, zoals De Wereld Draait Door, Pauw en 1Vandaag.
  • Praktische oefeningen met verschillende type interviews in onze studio.
  • Bekijken en analyseren: interviews terugkijken en analyseren.
  • Leren hoe je zelf de controle houdt.

Voor wie is deze worshop?

De worshop vloggen is voor iedereen die graag kennis wilt delen. Zeer geschikt voor projectmedewerkers, wetenschappers, communicatiemedewerkers, directeuren, ambtenaren.

Wat kun je na afloop?

Na afloop kun je vanuit je eigen kracht met overtuiging en plezier spreken in de media. Ook krijg je een hand-out met praktische tips en persoonlijke aandachtspunten.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.