Gesprekstechnieken
"Een waardevolle training omdat je in de training gaat werken met het erkennen van jouw communicatiestijl en hoe jij die kan verbinden met andere communicatiestijlen. Het is vooral een training met doen en niet alleen informatie. Je stelt doelen die op jouw van toepassing zijn en die realistisch zijn. Een open en prettig sfeer tijdens de training en vooral gegeven door een zeer deskundig persoon! Bedankt!" - 25-06-2017 19:43
"Een waardevolle training omdat je in de training gaat werken met het erkennen van jouw communicatiestijl en hoe jij die kan verbinden met an… alles lezen - 25-06-2017 19:43
Beschrijving
Haal het beste uit je gesprekken door goed aan te sluiten.
Kost het voeren van moeilijke gesprekken je veel energie? Vind je het lastig om gesprekken te sturen? Wil je in jouw communicatie beter aansluiten op jouw gesprekspartners? Kun jij bij sommige gesprekken wel wat extra houvast gebruiken?
Je wilt mensen zo goed mogelijk te woord staan. Of je nu een collega wilt helpen, een adviesgesprek voert of een vraag van een klant afhandelt. Je hebt niet altijd grip op hoe een gesprek verloopt. Iemand kan anders reageren dan dat je had verwacht. Dit maakt een gesprek voeren vaak moeilijk. De regie in het gesprek kunnen houden, helpt je het beste uit een gesprek te halen. Je kunt makkelijker zor…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Haal het beste uit je gesprekken door goed aan te sluiten.
Kost het voeren van moeilijke gesprekken je veel energie? Vind je het lastig om gesprekken te sturen? Wil je in jouw communicatie beter aansluiten op jouw gesprekspartners? Kun jij bij sommige gesprekken wel wat extra houvast gebruiken?
Je wilt mensen zo goed mogelijk te woord staan. Of je nu een collega wilt helpen, een adviesgesprek voert of een vraag van een klant afhandelt. Je hebt niet altijd grip op hoe een gesprek verloopt. Iemand kan anders reageren dan dat je had verwacht. Dit maakt een gesprek voeren vaak moeilijk. De regie in het gesprek kunnen houden, helpt je het beste uit een gesprek te halen. Je kunt makkelijker zorgen dat beide partijen tevreden zijn als je goed aansluit bij de ander.
Goede communicatieve vaardigheden zijn haast onmisbaar bij je dagelijkse werkzaamheden. De juiste gesprekstechnieken zijn hierbij van belang. In de training ‘Gesprekstechnieken’ leer je regie houden in een gesprek en een goede structuur aan te brengen. Je leert welke communicatiestijlen je kunt inzetten en hoe je aansluit bij de belevingswereld van de ander. Je leert hoe je jouw boodschap helder en concreet overbrengt.
Je gespreksresultaten zijn voor een groot deel afhankelijk van je communicatieve vaardigheden. Door deze vaardigheden te verbeteren, breng je jouw communicatieve vaardigheden naar een hoger niveau en krijg je meer gedaan. Tijdens de training krijg je tips, tools en feedback om jouw communicatieve vaardigheden te verbeteren. Deze training sluit aan op de training 'Effectief Communiceren' waarin je aan de slag gaat het verbeteren met jouw manier van communiceren. In de training 'Gesprekstechnieken' leer je regie te houden en aan te sluiten bij de gesprekpartners.
Resultaat: doelgericht gesprekken voeren en aansluiten bij de ander
Na de training ‘Gesprekstechnieken’ kun je doelgericht communiceren met respect voor je gesprekspartner. Je hebt meer grip op de dynamiek in het gesprek en je vergroot je regie over het gesprek. Je bent in staat om de manier waarop je communiceert aan te passen aan je gesprekspartner door middel van inzichten in verschillende communicatiestijlen. Je kunt beter omgaan met weerstand en je kunt de juiste vragen stellen.
Voor wie is deze training geschikt?
De training ‘Gesprekstechnieken’ is geschikt voor iedereen die zijn of haar gesprekstechnieken wil verbeteren. Of je gesprekspartners nu collega’s, klanten of leidinggevenden zijn.
Inhoud training Gesprekstechnieken
- Kennismaking en leerdoelen
- Powersessie communicatie
- Gestructureerd sturing geven
- Structuur in je gesprek
- Regie nemen, volgen en sturen
- Toepassen op diverse gespreksoorten
- Communicatiestijlen
- Herkennen van communicatiestijlen
- Inzicht in eigen communicatiestijl dmv test
- Communicatiestijl aanpassen op de gesprekspartner
- Communicatieniveau ’s
- Schakelen tussen de verschillende niveaus in communicatie
- Aanspreken van mensen
- Omgaan met weerstand en emoties
- Het oefenen van lastige situaties uit de eigen praktijk
- Persoonlijk actieplan maken
Praktische Informatie
Deze training is alleen mogelijk als VIP-training (1-op-1) of als incompanytraining vanaf 3 personen. Je ontvangt na de training een certificaat. De maximale groepsgrootte is 10deelnemers.
Stap 1. De voorbereiding
Vooraf aan de training is er een intake. Daarna ontvangen de deelnemers een samenvatting van de theorie en een voorbereidende opdracht.
Stap 2. De training
Tijdens de trainingsdag zelf is er veel ruimte en aandacht voor het oefenen van de persoonlijke situaties. De werkvormen zijn zeer afwisselend: theorie, praktijk- en groepsopdrachten en discussies. Je leert vooral door te doen en van de persoonlijke feedback tijdens de verschillende oefeningen en opdrachten. Door het gedrag zelf te ervaren, herken je het beter en pas je nieuw gedrag sneller toe.
Stap3. Begeleiding na de training
In overleg wordt er gekeken of er een terugkomsessie of coaching on the job gewenst is.
Haal het beste uit jezelf en uit je werk!
Bij Spotlight Training & Ontwikkeling krijg je kwalitatief goede trainingen met uitgebreide service. Gedurende minimaal 6 maanden begeleiden we je bij het werken aan jouw leerdoelen.
Spotlight Training en Ontwikkeling richt zich op mensen die veel energie in hun werk stoppen en meer resultaat willen behalen. Mensen die succesvoller willen zijn, maar die niet goed weten waar of hoe te beginnen. Onze trainingen helpen je bij het verbeteren van jouw Persoonlijke Effectiviteit. Je weet nooit wat je kunt, tot je het geprobeerd hebt!
"Een waardevolle training omdat je in de training gaat werken met het erkennen van jouw communicatiestijl en hoe jij die kan verbinden met andere communicatiestijlen. Het is vooral een training met doen en niet alleen informatie. Je stelt doelen die op jouw van toepassing zijn en die realistisch zijn. Een open en prettig sfeer tijdens de training en vooral gegeven door een zeer deskundig persoon! Bedankt!" - 25-06-2017 19:43
"Een waardevolle training omdat je in de training gaat werken met het erkennen van jouw communicatiestijl en hoe jij die kan verbinden met an… alles lezen - 25-06-2017 19:43
"Een training die je bewust maakt van je eigen communicatiestijl en die van anderen. Hierdoor kun je beter aansluiten bij de ander. Veel geleerd! Cynthia geeft de training in een prettige, open sfeer met afwisselende werkvormen. " - 21-06-2017 19:04
"Een training die je bewust maakt van je eigen communicatiestijl en die van anderen. Hierdoor kun je beter aansluiten bij de ander. Veel gele… alles lezen - 21-06-2017 19:04
"Leerzame en doelgericht training die je meteen in de praktijk kunt toepassen. Cynthia leert je snel kennen en kan je op die manier effectief helpen met je eigen doelen en verbeterpunten. " - 20-06-2017 15:27
"Leerzame en doelgericht training die je meteen in de praktijk kunt toepassen. Cynthia leert je snel kennen en kan je op die manier effectief… alles lezen - 20-06-2017 15:27
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.