Portfoliomanagement & Execution
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.
Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.
En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!
Het is een uitdaging voor elk bedrijf om het juiste aanbod aan klanten te kunnen bieden. Het draait om de balans tussen de toegevoegde waarde welke uw producten voor uw doelgroep vertegenwoordigen en de financiële waarde welke de producten uw organisatie opleveren. Het resultaat van een goed portfoliomanagement is dat er gefundeerde keuzes, over het schrappen en toevoegen van producten aan het portfolio en over de investeringen welke hiervoor benodigd zijn, gemaakt kunnen worden.
Gedurende deze training krijgt u inzicht in de ins en outs van portfoliomanagement en leert u hoe u met portfoliovraagstukken en productbeleid om kunt gaan.
Doel:
Na het volgen van deze training:
- bent u in staat…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.
Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.
En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!
Het is een uitdaging voor elk bedrijf om het juiste aanbod aan
klanten te kunnen bieden. Het draait om de balans tussen de
toegevoegde waarde welke uw producten voor uw doelgroep
vertegenwoordigen en de financiële waarde welke de producten uw
organisatie opleveren. Het resultaat van een goed
portfoliomanagement is dat er gefundeerde keuzes, over het
schrappen en toevoegen van producten aan het portfolio en over de
investeringen welke hiervoor benodigd zijn, gemaakt kunnen
worden.
Gedurende deze training krijgt u inzicht in de ins en outs van
portfoliomanagement en leert u hoe u met portfoliovraagstukken en
productbeleid om kunt gaan.
Doel:
Na het volgen van deze training:
- bent u in staat om zelfstandig uitvoering aan het portfoliobeleid te geven.
- weet u wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn.
- weet u hoe u tot een juiste portfoliostrategie kunt komen en weet u ook hoe u, in logische stappen, tot een goede executie kunt komen.
- bent u in staat om grip, op het dagelijkse portfoliomanagement en op de juiste momenten bij te kunnen sturen, te houden.
- u bent van de laatste kennis en inzichten, op het gebied van new product development, portfoliomanagement, financiële planning en implementatie/ monitoring, op de hoogte.
Doelgroep:
Deze training is voor professionals, die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product/portfolio management, product ontwikkeling, product planning en product implementatie/monitoring, bestemd.
Inhoud:
De volgende onderwerpen zullen, gedurende de training, aan bod komen:
- Dag 1: Product- en portfoliomanagement
Gedurende deze dag leert u hoe u grip op het product managementproces kunt houden. Tevens wordt er op het financiële aspect ingezoomd.
- Dag 2: Bedrijfscultuur en interne weerstand
Gedurende deze dag leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten, waarmee u uw product/portfoliostrategie ten uitvoer kunt brengen, aangereikt en leert u welke krachten er binnen organisaties spelen en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
- Dag 3: Implementatie product & portfoliobeleid
Gedurende deze dag leert u hoe u de organisatie voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie gereedmaakt. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u dit kunt managen, maar bovenal: hoe u grip en sturing kunt houden op het totale implementatieproces. Tevens wordt u bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?
Voorkennis:
Er is geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan deze training. Echter ligt het optimale leerresultaat bij een ruimere werkervaring.
Bijzonderheden:
De trainingen vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Het eerste college start om 15:00 uur en duurt tot 17:30 uur daarna staat er een diner gepland. Het tweede college start om 18:30 uur en duurt tot 21:00 uur.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.