ITIL® 4 Foundation (Examen verplicht)
"Zeker een aanrader om ITIL Foundation klassikaal te volgen. Duidelijke en heldere uitleg tijdens de 3 lessen ondanks het hoge tempo. Aandacht naar iedere cursist. Onmisbaar als je een carrière in ICT wil hebben. " - 18-09-2017 15:03
"Zeker een aanrader om ITIL Foundation klassikaal te volgen. Duidelijke en heldere uitleg tijdens de 3 lessen ondanks het hoge tempo. Aandach… alles lezen - 18-09-2017 15:03
Startdata en plaatsen
placeEindhoven 9 okt. 2024 tot 11 okt. 2024Toon rooster event 9 oktober 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 10 oktober 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 11 oktober 2024, 09:00-16:00, Eindhoven |
placeEindhoven 9 okt. 2024 tot 11 okt. 2024Toon rooster event 9 oktober 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 10 oktober 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 11 oktober 2024, 09:00-16:00, Eindhoven |
placeEindhoven 11 nov. 2024 tot 13 nov. 2024Toon rooster event 11 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 12 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 13 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven |
placeEindhoven 11 nov. 2024 tot 13 nov. 2024Toon rooster event 11 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 12 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 13 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven |
placeEindhoven 27 nov. 2024 tot 29 nov. 2024Toon rooster event 27 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 28 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven event 29 november 2024, 09:00-16:00, Eindhoven |
placeUtrecht 27 nov. 2024 tot 29 nov. 2024Toon rooster event 27 november 2024, 09:00-16:00, Utrecht event 28 november 2024, 09:00-16:00, Utrecht event 29 november 2024, 09:00-16:00, Utrecht |
Beschrijving
The course will be conducted by D-ICT, Accredited Training Organization of AXELOS Limited. Exam for this training is obligated. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.Deze training leert u de basisprincipes voor professionalisering en certificering binnen het ITIL® framework
Goed functionerende informatiesystemen zijn essentieel voor de bedrijfsvoering van organisaties. ITIL ® (IT Infrastructure Library) is een methode voor het inrichten van processen voor service management, die kan worden ingezet om de IT-dienstverlening van een organisatie te professionaliseren. Deze methode is gebaseerd op 'best practices'. Tijdens de cursus ITIL ® Fo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze training leert u de basisprincipes voor professionalisering en certificering binnen het ITIL® framework
Goed functionerende informatiesystemen zijn essentieel voor de bedrijfsvoering van organisaties. ITIL ® (IT Infrastructure Library) is een methode voor het inrichten van processen voor service management, die kan worden ingezet om de IT-dienstverlening van een organisatie te professionaliseren. Deze methode is gebaseerd op 'best practices'. Tijdens de cursus ITIL ® Foundation leert de deelnemer onder andere de basisbegrippen van ITIL ® en het belang van IT-infrastructuur en IT-dienstverlening voor organisaties.
De Service Strategie concept en de continue verbetering van dienstverlening wordt geïntroduceerd. Ook wordt dieper ingegaan op het ontwerp van de dienstverlening. Daarnaast worden de operationele processen verder uitgediept.
Resultaat
Een officieel certificaat ITIL® Foundation heeft een grote meerwaarde voor de moderne professionele ICT'er. ITIL® is wereldwijd uitgegroeid tot het referentiekader voor het inrichten van de IT-servicemanagementprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL® is geen methode of model, maar biedt een framework dat uitgaat van een reeks 'best practices'. Dit alles dient ter verbetering van de klanttevredenheid en productiviteit door een professionele benadering van IT-servicemanagement.
Tijdens deze cursus leert de deelnemer onder andere het volgende:
- Het belang van IT dienstverlening en het beheer van de IT-Infrastructuur voor een organisatie en hoe deze waarde creeert voor de organisatie.
- Diensten, organisaties en procesmatig werken
- De IT Service Life cycle
- De belangrijkste concepten, principes, modellen en processen binnen de verschillende stadia van de IT Service Lifecycle (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement)
- Functies en rollen
Werkwijze
Tijdens de 1ste twee opleidingsdagen worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, leergesprekken, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.
De 3de cursusdag concentreert zich op herhaling en voorbereiding op het officiële examen. Op deze dag wordt ook een proefexamen afgelegd. Hierdoor zijn de deelnemers optimaal voorbereid voor het examen 'ITIL ® Foundation in IT Service Management'. Het examen is inbegrepen in de kosten van deze training. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je zelf het examen kan boeken op een datum en tijd die je uitkomt. Het examen maak je gewoon thuis.
Het behalen van het ITIL ® Foundation examen levert u 2 credits op. U krijgt, na het behalen van het examen, het certificaat digitaal toegestuurd.
Lesmateriaal
Er wordt gebruik gemaakt van geaccrediteerd Engelstalig lesmateriaal. Het examen is ook in het Engels.Professionals die betrokken zijn bij het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten en processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit iedereen die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De belangrijkste serviceconcepten
- Hoe de ITIL-leidende beginselen een organisatie kunnen helpen om servicebeheer aan te nemen en aan te passen
- De vier dimensies van servicemanagement
- Het doel en de componenten van het ITIL-servicewaardesysteem
- De activiteiten van de servicewaardeketen en hoe ze onderling worden verbonden
- Het doel en de belangrijkste voorwaarden van 15 ITIL-werkwijzen
- 7 ITIL-werkwijzen
Examen 'ITIL ® Foundation in IT Service Management'
Met ingang van 1 januari 2020 is het examen verplicht bij deze training. Op de derde dag wordt het examen voorbereid. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je zelf het examen kan boeken op een datum en tijd die je uitkomt. Het examen maak je gewoon thuis. De kosten van het examen zijn inbegrepen in de totaalprijs van deze training. Het examen wordt in het Nederlands afgenomen. Op verzoek kan het examen ook in het Engels worden afgenomen.
Efficient, kostenbewust, innovatief, met hoogste slagingspercentage opleiden bij @The Academy!
"Zeker een aanrader om ITIL Foundation klassikaal te volgen. Duidelijke en heldere uitleg tijdens de 3 lessen ondanks het hoge tempo. Aandacht naar iedere cursist. Onmisbaar als je een carrière in ICT wil hebben. " - 18-09-2017 15:03
"Zeker een aanrader om ITIL Foundation klassikaal te volgen. Duidelijke en heldere uitleg tijdens de 3 lessen ondanks het hoge tempo. Aandach… alles lezen - 18-09-2017 15:03
"Een goede training. 3 pittige dagen. Docent met veel kennis en goede voorbeelden. Goed cursusmateriaal en te gebruiken als naslagwerk. Wel veel theorie en examen heeft te veel Nederlandse taalkennis nodig. Lunch uitstekend verzorgd. Tafels voortaan in u vorm zetten. " - 17-07-2017 06:38
"Een goede training. 3 pittige dagen. Docent met veel kennis en goede voorbeelden. Goed cursusmateriaal en te gebruiken als naslagwerk. Wel v… alles lezen - 17-07-2017 06:38
"ITIL in drie dagen is een goede training als je zoals ik niet lang wilt bezig zijn met ITIL training.
De trainer was uitstekend, maar het blijft taaie stof.
Goed uitgelegd geeft het wel meerwaarde om deze training te volgen in plaats van het zelf te proberen.
" - 12-03-2017 15:04
"ITIL in drie dagen is een goede training als je zoals ik niet lang wilt bezig zijn met ITIL training. De trainer was uitstekend, maar het b… alles lezen - 12-03-2017 15:04
"ITIL certificaat gehaald aan de hand van de 3 daagse cursus. Een goede trainer met veel expertise op het ITIL vlak. Leuke oefenstof. Voldoende voorbeelden naar de praktijk gehaald om betere beeldvorming te krijgen. Lesmateriaal kan wat professioneler. De locatie is goed bereikbaar met het openbaar vervoer." - 27-05-2016 06:54
"ITIL certificaat gehaald aan de hand van de 3 daagse cursus. Een goede trainer met veel expertise op het ITIL vlak. Leuke oefenstof. Voldoen… alles lezen - 27-05-2016 06:54
"Heldere training, heeft mij behoorlijk wat inzicht gegeven in het aandachtsgebied van ITIL. Nu kijken in de praktijk hoe de stof het best toegepast kan worden. Ik heb er vertrouwen in dat na het volgen van deze cursus dit geen probleem zal zijn." - 05-04-2016 05:35
"Heldere training, heeft mij behoorlijk wat inzicht gegeven in het aandachtsgebied van ITIL. Nu kijken in de praktijk hoe de stof het best to… alles lezen - 05-04-2016 05:35
"Leuke en goede training, de hoofdpunten helder en duidelijk aangestipt.
De training was dan ook meer een klaarstoomcursus voor het examen en minder een training om hier later ook nog kennis van te hebben.
Het materiaal was handig, maar een boek over ITIL als naslagwerk dat zou zeer wenselijk zijn." - 04-04-2016 14:30
"Leuke en goede training, de hoofdpunten helder en duidelijk aangestipt. De training was dan ook meer een klaarstoomcursus voor het exame… alles lezen - 04-04-2016 14:30
"Het was een zeer interessante training en zeker toepasbaar op mijn functie als Field Engineer.
Soms wat taaie stof maar wel een cursus leider die het leuk kon vertellen dus maakt het weer goed." - 05-11-2015 10:10
"Het was een zeer interessante training en zeker toepasbaar op mijn functie als Field Engineer. Soms wat taaie stof maar wel een cursus leid… alles lezen - 05-11-2015 10:10
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.