Data Driven Marketeer

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Data Driven Marketeer

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 1.572 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
18 aug. 2023 tot 25 aug. 2023
placeUtrecht
16 okt. 2023 tot 23 okt. 2023
placeUtrecht
6 dec. 2023 tot 13 dec. 2023

Beschrijving

Wie is de marketeer van de toekomst? Wij denken: iemand die intuïtie en creativiteit combineert met keiharde kennis van data. Want data is zo’n beetje de belangrijkste bron voor strategie geworden. In deze Data Driven Marketing opleiding leer je alles wat je moet weten om als data driven marketeer aan de slag te kunnen. Van datacollectie en -analyse tot datavisualisatie en marketing automation: na afloop heb je de skills om met jouw marketingcampagnes meetbare impact te maken.

Zo is de opleiding opgebouwd

De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit drie trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Data Driven Marketingstrategie
  • Marketing automation
  • Datavisualisatie met Google Data Studio

Progr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven Marketing, Data Driven, Google Analytics, Marketingstrategie en Database Marketing.

Wie is de marketeer van de toekomst? Wij denken: iemand die intuïtie en creativiteit combineert met keiharde kennis van data. Want data is zo’n beetje de belangrijkste bron voor strategie geworden. In deze Data Driven Marketing opleiding leer je alles wat je moet weten om als data driven marketeer aan de slag te kunnen. Van datacollectie en -analyse tot datavisualisatie en marketing automation: na afloop heb je de skills om met jouw marketingcampagnes meetbare impact te maken.

Zo is de opleiding opgebouwd

De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit drie trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Data Driven Marketingstrategie
  • Marketing automation
  • Datavisualisatie met Google Data Studio

Programma van de opleiding Data Driven Marketeer

Data Driven Marketingstrategie

Dag 1 College 1
  • Wat is data driven marketing? 
  • De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
  • Verschillende databronnen en datamodellen
  • Databases: hoe zitten ze in elkaar en wanneer werken ze goed? 
College 2
  • Gaan we in op de vraag “Hoe neem je beslissingen op basis van data?
  • Het opstellen van een campagneplan met data metingen
  • ‘Key’ cijfers voor data driven marketing 
  • Jouw persoonlijk casus
Dag 2 College 3
  • Verdieping en feedback op eigen data driven marketingstrategie. 
College 4
  • Do’s en don’ts voor een data driven marketingstrategie
  • Tussentijd optimaliseren: werken met submetrics 
  • Inzet van data personalisatie; retargeting, liquid content en marketing automation
  • Data visualiseren in dashboards voor interne zichtbaarheid
  • De ROI van data driven marketing

Marketing Automation

Dag 1 College 1
  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
  • Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
College 2
  • Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
  • Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag  en welke persoonskenmerken geef jij punten?
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2 College 3
  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning
College 4
  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

Datavisualisatie met Google Data Studio

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)