Praktisch leidinggeven
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Resultaat
In de training Praktisch leidinggeven verwerft u inzicht in uw eigen rol, vaardigheden, kwaliteiten en valkuilen als leidinggevende. U beheerst de belangrijkste vaardigheden en gesprekstechnieken om medewerkers optimaal aan te sturen en te coachen. U weet op welke wijze u medewerkers kunt motiveren en coachen in het kader van de organisatie- en afdelingsdoelen. U kunt verschillen stijlen van leidinggeven op flexibele wijze toepassen, afhankelijk van de situatie en de medewerker. U kunt effectief omgaan met moeilijke situaties en lastig gedrag.
Doelgroep
Iedereen die leiding geeft aan medewerkers op uitvoerend niveau en zijn of haar kennis en vaardigheden wil uitbreiden voor eff…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Resultaat
In de training Praktisch leidinggeven verwerft u inzicht in uw eigen rol, vaardigheden, kwaliteiten en valkuilen als leidinggevende. U beheerst de belangrijkste vaardigheden en gesprekstechnieken om medewerkers optimaal aan te sturen en te coachen. U weet op welke wijze u medewerkers kunt motiveren en coachen in het kader van de organisatie- en afdelingsdoelen. U kunt verschillen stijlen van leidinggeven op flexibele wijze toepassen, afhankelijk van de situatie en de medewerker. U kunt effectief omgaan met moeilijke situaties en lastig gedrag.
Doelgroep
Iedereen die leiding geeft aan medewerkers op uitvoerend niveau en zijn of haar kennis en vaardigheden wil uitbreiden voor effectief leidinggeven in de alledaagse praktijk.
Programma
- Leiderschap: definities, begrippen en modellen.
- Competenties voor leidinggeven.
- Werken met SMART-doelen en doelstellingenmanagement.
- Situationeel leiderschap en stijlen van leidinggeven.
- Analyse eigen voorkeursstijl.
- Oefenen in stijlen van leidinggeven.
- Kernkwadranten: persoonlijke kwaliteiten en valkuilen.
- Motiveren en coachen van medewerkers.
- Tweegesprekkken voeren: functionerings- en beoordelingsgesprekken, correctiegesprekken, slecht-nieuwsgesprekken en probleemoplossende gesprekken.
- Conflicthantering en onderhandelen.
- Communicatieve vaardigheden: informeren, luistervaardigheden, confronteren, feedback geven en ontvangen, omgaan met emoties, weerstand en lastig gedrag.
- Praktijksituaties en -voorbeelden.
- Persoonlijk actieplan.
Aanpak
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Op basis hiervan stelt u uw persoonlijke leerdoelen vast. De training is praktijkgericht en interactief. Inleidingen worden afgewisseld met opdrachten, oefeningen en praktijksimulaties. U oefent vaardigheden in kleine groepen, waarbij u eigen cases kunt inbrengen. Op opdrachten en oefeningen volgt gerichte feedback en krijgt u inzicht in uw sterke punten en uw persoonlijke ontwikkelpunten. U sluit de training af met een persoonlijk actieplan, om het geleerde in de praktijk toe te passen.
Certificaat
Na afloop van de training ontvangt u het DIMACO-certificaat.
Een training van DIMACO is interactief en resultaatgericht. U oefent in kleine groepen de sleutelvaardigheden die u in staat stellen te excelleren in uw functie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.