Training Communiceren met infographics

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
6 jul. 2021
Toon rooster
event 6 juli 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
16 sep. 2021
Toon rooster
event 16 september 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
23 nov. 2021
Toon rooster
event 23 november 2021, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Van ruwe data naar prikkelende infographics

Een lastig (data)verhaal of rapport moet je niet lezen, maar zien! De mens is immers visueel ingesteld. Met een pakkend beeld is de kans dus groter dat je boodschap overkomt. Hoe vertaal je complexe informatie naar een infographic? En wat houdt een goede briefing in?

In de training Communiceren met infographics leer je verhalen vertalen naar pakkende illustraties. Je leert, soms al schetsend, wat ‘beeld-denken’ inhoudt en hoe met verschillende soorten grafieken je verhaal kracht bij te zetten.

Resultaat

  • Je weet de beste verhalen te vinden en vorm te geven
  • Je kunt informatie ‘platslaan’ tot een effectieve infographic
  • Je bent in staat om het hele pr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Infographics, Datavisualisatie, Typografie & opmaak, Big Data en Data Analyse.

Van ruwe data naar prikkelende infographics

Een lastig (data)verhaal of rapport moet je niet lezen, maar zien! De mens is immers visueel ingesteld. Met een pakkend beeld is de kans dus groter dat je boodschap overkomt. Hoe vertaal je complexe informatie naar een infographic? En wat houdt een goede briefing in?

In de training Communiceren met infographics leer je verhalen vertalen naar pakkende illustraties. Je leert, soms al schetsend, wat ‘beeld-denken’ inhoudt en hoe met verschillende soorten grafieken je verhaal kracht bij te zetten.

Resultaat

  • Je weet de beste verhalen te vinden en vorm te geven
  • Je kunt informatie ‘platslaan’ tot een effectieve infographic
  • Je bent in staat om het hele proces – van begin- tot eindproduct – aan te sturen
  • Je kunt infographics ontwerpen die goed passen bij je ambities en mogelijkheden
  • Je kent de meest voorkomende valkuilen en weet hoe deze te vermijden

Voor wie

De training is voor iedereen die op een innovatieve (en visuele) manier met de doelgroep wil communiceren. Denk aan: (crossmediale) communicatie-specialisten, -strategen en  onderzoekers die veel rapporteren. Je hoeft geen ervaring te hebben met ontwerpsoftware of Excel.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Communiceren met infographics komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Infographics: de positie van ‘beeld-denken’ in communicatie
  • Het ‘platslaan’ van informatie: in 6 stappen naar een infographic
  • Zelf leren ‘beeld-denken’: schetsen met kleurpotlood en papier
  • Een ijzersterke briefing voor je ontwerper of bureau
  • De checklist voor een goede infographic
  • De juiste infographic-onderdelen selecteren
  • Best practices
  • Trends in ‘visual content’
  • Introductie van diverse tools om zelf een infographic te maken
  • Oefenen met een online tool

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet. Hiermee kun je online opdrachten maken en eventueel online tools uitproberen.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon. Tijdens de training kun je de laptop ook gebruiken om online opdrachten te maken en eventueel online tools uit te proberen.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • 6 SMP of -SCP punten
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is voor iedereen die op een innovatieve (en visuele) manier met de doelgroep wil communiceren. Denk aan: (crossmediale) communicatie-specialisten, -strategen en  onderzoekers die veel rapporteren. Je hoeft geen ervaring te hebben met ontwerpsoftware of Excel.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je weet de beste verhalen te vinden en vorm te geven
  • Je kunt informatie ‘platslaan’ tot een effectieve infographic
  • Je bent in staat om het hele proces – van begin- tot eindproduct – aan te sturen
  • Je kunt infographics ontwerpen die goed passen bij je ambities en mogelijkheden
  • Je kent de meest voorkomende valkuilen en weet hoe deze te vermijden

Tijdens de training Communiceren met infographics komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Infographics: de positie van ‘beeld-denken’ in communicatie
  • Het ‘platslaan’ van informatie: in 6 stappen naar een infographic
  • Zelf leren ‘beeld-denken’: schetsen met kleurpotlood en papier
  • Een ijzersterke briefing voor je ontwerper of bureau
  • De checklist voor een goede infographic
  • De juiste infographic-onderdelen selecteren
  • Best practices
  • Trends in ‘visual content’
  • Introductie van diverse tools om zelf een infographic te maken
  • Oefenen met een online tool

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet. Hiermee kun je online opdrachten maken en eventueel online tools uitproberen.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon. Tijdens de training kun je de laptop ook gebruiken om online opdrachten te maken en eventueel online tools uit te proberen.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)