Zelforganisatie en zelfsturing op de werkplek

Tijdsduur

Zelforganisatie en zelfsturing op de werkplek

IFBD - Institute for Business Development
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IFBD - Institute for Business Development biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Gent

Beschrijving

WANNEER IS EEN TEAM NIET LANGER EEN GROEP INDIVIDUEN?

Meer en meer worden teams, en niet langer individuen, als eindverantwoordelijke voor een proces of deelproces aangesteld. Dit team wordt niet langer gezien als een geheel van individuele competenties, maar als een zelfstandig opererende groep, die de verantwoording draagt voor het geheel van samenhangende activiteiten nodig om een duidelijk omschreven, herkenbaar product of dienst te leveren aan een interne of externe klant.

WANNEER WORDT EEN TEAM ZELFSTUREND OF AUTONOOM?

Makkelijk is dit niet, want het autonome of zelfsturende team heeft nood aan de juiste informatie, de nodige competenties, de noodzakelijke hulpmiddelen en moet besch…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

WANNEER IS EEN TEAM NIET LANGER EEN GROEP INDIVIDUEN?

Meer en meer worden teams, en niet langer individuen, als eindverantwoordelijke voor een proces of deelproces aangesteld. Dit team wordt niet langer gezien als een geheel van individuele competenties, maar als een zelfstandig opererende groep, die de verantwoording draagt voor het geheel van samenhangende activiteiten nodig om een duidelijk omschreven, herkenbaar product of dienst te leveren aan een interne of externe klant.

WANNEER WORDT EEN TEAM ZELFSTUREND OF AUTONOOM?

Makkelijk is dit niet, want het autonome of zelfsturende team heeft nood aan de juiste informatie, de nodige competenties, de noodzakelijke hulpmiddelen en moet beschikken over de autoriteit om zelfstandig te beslissen over het werkproces. Want net hierin schuilt de kracht (maar evenzeer de zwakte) van het zelfsturende team.

EISEN GESTELD AAN DE OMGEVING EN AAN HET LEIDERSCHAP

Vele projecten met zelfsturende teams mislukken of slagen er niet in de verwachte resultaten hard te maken. Dit heeft zelden te maken met de onwil of onkunde van het team, maar bijna altijd met de omgeving, de cultuur en het leiderschap. Want niet alleen het team verandert, maar ook het traditionele leiderschap en de prestatie-managementcyclus staat bij autonome teams onder druk. ‘Leiding geven’ aan een autonoom team vergt andere competenties. En dit is net wat deze unieke doe-training u leert. U leert een organisatiestructuur op te zetten, u krijgt zicht op elementaire voorwaarden voor zelfsturing, u leert hoe u een zelfsturend team opstart (kick-off) en hoe teamcoaches en teammedewerkers naar meer zelfsturing toe worden gecoacht.

VERGROOT HET ZELFLEREND, ZELFSTUREND EN ZELFOPLOSSEND VERMOGEN VAN UW TEAMS

Iedere leidinggevende droomt van een team dat zelfstandig problemen oplost, leert uit eerdere projecten, processen mee vorm geeft en dit alles met een relatieve graad van autonomie. Maar dit is alleen mogelijk indien u dit als leidinggevende ook faciliteert. Deze workshop staat stil bij de meest cruciale externe succesfactoren (organisatie, cultuur, …) maar evenzeer bij de essentiële interne succesfactoren (samenstelling team, prestatie management, rol van leidinggevende, team coach,…) van uw zelfsturend team.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)