Masterclass Interculturele Communicatie - Dag
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024 |
placeEindhoven 14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024 |
placeRotterdam 14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024 |
placeUtrecht 14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024 |
placeZwolle 14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024 |
Beschrijving
Deze Masterclass is bedoeld voor iedere professional die geïnteresseerd is in bewustwording en praktische kennis van cultuur. Je bent werkzaam als medior of senior communicatieprofessional, online/...
Onze maatschappij wordt steeds diverser. Globalisering en politieke conflicten hebben ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Daarnaast zijn mensen over de hele wereld door digitalisering sterk met elkaar verbonden. Als gevolg daarvan krijgen we vaker te maken met complexe en overlappende netwerken van culturen en achtergronden. Hierdoor zijn bewustwording en praktische vaardigheden om intercultureel te communiceren essentieel geworden. Ook op de werkvloer komen verschillende culturen r…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze Masterclass is bedoeld voor iedere professional die geïnteresseerd is in bewustwording en praktische kennis van cultuur. Je bent werkzaam als medior of senior communicatieprofessional, online/...
Onze maatschappij wordt steeds diverser. Globalisering en politieke conflicten hebben ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Daarnaast zijn mensen over de hele wereld door digitalisering sterk met elkaar verbonden. Als gevolg daarvan krijgen we vaker te maken met complexe en overlappende netwerken van culturen en achtergronden. Hierdoor zijn bewustwording en praktische vaardigheden om intercultureel te communiceren essentieel geworden. Ook op de werkvloer komen verschillende culturen regelmatig met elkaar in contact. We werken en verbinden zowel offline als online met mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Interculturele communicatie is daarmee een wezenlijk aspect van diversiteit en inclusie geworden. Al deze ontwikkelingen vereisen nieuwe competenties van professionals en nieuwe communicatiestrategieën voor bedrijven.
In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot cultuur behandeld. De module begint met theorieën en perspectieven om het thema cultuur en diversiteit goed te verkennen. Daarna worden aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken en praktijkvoorbeelden de gevolgen van cultuur voor marketing en communicatie zowel offline als online besproken. Je krijgt inzichten over interculturele verschillen op nationaal, organisatie en individueel niveau. Tijdens de lessen wordt gewerkt met (praktijk)opdrachten en actuele cases. Zo beschik je na afloop van deze Masterclass over de praktische handvatten om je interculturele inzichten in te zetten om de effectiviteit van communicatie te verhogen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Interculturele Communicatie
o Elementen en kenmerken van cultuur
o Culturele normen en waarden
o Culturele verschillen: nationaal, organisatie en individu
o Cultuurschok, cultuurclash, stereotypen en vooroordelen
o Verbale en non-verbale communicatie
o Interculturele communicatie en digitalisering
o Cultuur in virtuele teams en interne/externe communicatie
o Diversiteit en inclusie
o Cultuur in internationale marketing en advertising
o Valkuilen en aandachtspunten
2 dagen
Trainingen
SRM-MCIC|Masterclass Interculturele Communicatie
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.