ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)

StarTel bv
Logo van StarTel bv
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 StarTel bv heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 41 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_halfstar_border
Angelo de Vries
7
ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)

"De training is goed bevallen. Startel heeft dit goed geregeld en verzorgd. De stof werd duidelijk uitgelegd door de trainer en heb mede hierdoor het examen in een keer kunnen halen. Zeker een aanrader." - 30-09-2021 16:22

"De training is goed bevallen. Startel heeft dit goed geregeld en verzorgd. De stof werd duidelijk uitgelegd door de trainer en heb mede hier… alles lezen - 30-09-2021 16:22

Startdata en plaatsen

placeStartel (Drachten)
7 feb. 2022 tot 8 feb. 2022
Toon rooster
event 7 februari 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
event 8 februari 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 2
placeStartel (Drachten)
2 mei. 2022 tot 3 mei. 2022
Toon rooster
event 2 mei 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
event 3 mei 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 2
placeStartel (Drachten)
11 jul. 2022 tot 12 jul. 2022
Toon rooster
event 11 juli 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
event 12 juli 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 2
placeStartel (Drachten)
17 okt. 2022 tot 18 okt. 2022
Toon rooster
event 17 oktober 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
event 18 oktober 2022, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 2

Beschrijving

StarTel in Drachten verzorgt al ruim 20 jaar ICT opleidingen in Nederland en Belgie. 

Algemene omschrijving

ITIL is ontstaan in de jaren 80 in Groot-Brittannië. Dat land heeft ook de eer de bakermat van Prince2 te zijn overigens. ITIL is de de-facto standaard voor IT Service management. ITIL is alweer aan de vierde versie bezig. Deze training, ITIL® 4 Foundation, is bedoeld als een introductie in het kunnen managen van moderne IT-omgevingen.

Versie 4 van ITIL heeft onder andere gepoogd om de hoeveelheid processen die er in voorgaande versies waren gedefinieerd te verminderen. Een citaat: “(…) the arrival of ITIL 4, with its strong preference for reduced complexity and 'simple and practical solutions', provides an opportunity for a fresh start with leaner ITIL processes that a…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation examen, ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Foundation en ITIL v3.

StarTel in Drachten verzorgt al ruim 20 jaar ICT opleidingen in Nederland en Belgie. 

Algemene omschrijving

ITIL is ontstaan in de jaren 80 in Groot-Brittannië. Dat land heeft ook de eer de bakermat van Prince2 te zijn overigens. ITIL is de de-facto standaard voor IT Service management. ITIL is alweer aan de vierde versie bezig. Deze training, ITIL® 4 Foundation, is bedoeld als een introductie in het kunnen managen van moderne IT-omgevingen.

Versie 4 van ITIL heeft onder andere gepoogd om de hoeveelheid processen die er in voorgaande versies waren gedefinieerd te verminderen. Een citaat: “(…) the arrival of ITIL 4, with its strong preference for reduced complexity and 'simple and practical solutions', provides an opportunity for a fresh start with leaner ITIL processes that are easier to use.” Ondertussen worden in ITIL4 nog steeds 34 ‘practices’ benoemd, waarvan de belangrijkste 9 uitgebreid in de training worden behandeld.

De training is bedoeld als een introductie in het kunnen managen van moderne IT-omgevingen De cursist leert hierbij de verschillende begrippen kennen die bij ITIL gebruikt worden. Genoemde prijs van € 1.395,- is inclusief examenvoucher.

Voor het uitvoeren van deze traininge zijn we geacrediteerd (in Affiliation with Van Haren Publishing) 

Doelgroep

Cursisten die een basis kennisniveau moeten hebben van het ITIL® framework en moeten weten hoe dit framework in de organisatie kan worden toegepast.
De cursus is ook bedoeld voor IT professionals die al werken in een organisatie die ITIL® heeft omarmd en toegepast.
Hieronder vallen onder andere, maar is niet beperkt tot IT professionals, business managers en business proces eigenaren.

Leerdoelen

De cursus zal worden verzorgd door gecertificeerde docenten en met gebruik van geaccrediteerd materiaal. Dit garandeert voor de cursisten dat zij na afsluiting van de cursus deel kunnen nemen aan het officiëleexamen ter verkrijging van het  “ITIL® Foundation” certificaat.


Na de cursus ITIL® 4  Foundation, gedurende 2 dagen, kan aan het einde van de tweede dag examen worden gedaan. Wordt enige aanvullende zelfstudie op prijs gesteld, dan kan door de deelnemer zelf het ‘ITIL® Foundation’ examen op onze locatie worden ingepland.

Onderwerpen

De basisbegrippen en principes van ITIL4

  • Service en Value
  • Service Relationships

 De 4 dimensies van ITIL4:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management

Het doel van de volgende ITIL practices:

  • Information security management
  • Relationship management
  • Supplier management
  • Service configuration management
  • IT asset management
  • Business analysis
  • Deployment management
  • Monitoring and event management
  • Release management  
7,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstar_halfstar_border
Angelo de Vries
7
ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)

"De training is goed bevallen. Startel heeft dit goed geregeld en verzorgd. De stof werd duidelijk uitgelegd door de trainer en heb mede hierdoor het examen in een keer kunnen halen. Zeker een aanrader." - 30-09-2021 16:22

"De training is goed bevallen. Startel heeft dit goed geregeld en verzorgd. De stof werd duidelijk uitgelegd door de trainer en heb mede hier… alles lezen - 30-09-2021 16:22

starstarstarstarstar_border
Jan Roeland
8
ITIL 4: Foundation (IT4-foundation) (incl. Examen)

"Over het algemeen een positieve indruk, prettige begeleider / instructeur, goed verzorgd traject, het examen bestond uit zeer krom-Nederlandse vragen die naar mijn mening geen goede toets was van de beheersing van de stof." - 05-06-2021 12:21

"Over het algemeen een positieve indruk, prettige begeleider / instructeur, goed verzorgd traject, het examen bestond uit zeer krom-Nederland… alles lezen - 05-06-2021 12:21

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)