Klantgericht E-mailen

Type product
Niveau
Logo van Tekstmodel.nl
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,8 Tekstmodel.nl heeft een gemiddelde beoordeling van 9,8 (uit 39 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 beste nieuwe opleider.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,8
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht E-mailen
Gebaseerd op 28 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Pierre Cafe
Kwaliteitscoordinator
10
Klantgericht E-mailen

"Met de training klantgericht e-mailen van Pauls van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig om op een persoonlijke en positieve manier duidelijk te communiceren naar je klanten. Leuk om te doen en gelijk verandering merkbaar in je manier van schrijven." - 20-10-2021 08:26

"Met de training klantgericht e-mailen van Pauls van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig om op een persoonlijke en positieve manier duidel… alles lezen - 20-10-2021 08:26

Beschrijving

Helder en positief leren schrijven? De schrijftrainingen van Tekstmodel volg je online, waar en wanneer het jou uitkomt én met persoonlijke begeleiding van jouw schrijftrainer Paula. 

Herken je één van deze situaties?

  • Twijfel je soms wat je wel en niet moet doen om je e-mails beter en succesvoller te maken?
  • Lukt het nog niet om zonder twijfel en zelfverzekerd elke e-mail te versturen?
  • Ben je het zat dat je geen mail kunt opstellen die voor de ontvanger helder is. Niet alleen in de opbouw, maar ook in de informatie die je geeft?
  • Kost het schrijven van e-mails jou veel te veel tijd?
  • Wil je graag op een professionele maar wel voor de klant begrijpelijke manier communiceren?
  • Lees je jouw e-mails drie keer terug om te controleren of de klant direct begrijpt wat je hebt geschreven?
  • Worstel je om een goede balans in schrijfstijl te vinden tussen formeel en informeel?

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Helder en positief leren schrijven? De schrijftrainingen van Tekstmodel volg je online, waar en wanneer het jou uitkomt én met persoonlijke begeleiding van jouw schrijftrainer Paula. 

Herken je één van deze situaties?

  • Twijfel je soms wat je wel en niet moet doen om je e-mails beter en succesvoller te maken?
  • Lukt het nog niet om zonder twijfel en zelfverzekerd elke e-mail te versturen?
  • Ben je het zat dat je geen mail kunt opstellen die voor de ontvanger helder is. Niet alleen in de opbouw, maar ook in de informatie die je geeft?
  • Kost het schrijven van e-mails jou veel te veel tijd?
  • Wil je graag op een professionele maar wel voor de klant begrijpelijke manier communiceren?
  • Lees je jouw e-mails drie keer terug om te controleren of de klant direct begrijpt wat je hebt geschreven?
  • Worstel je om een goede balans in schrijfstijl te vinden tussen formeel en informeel?

Dan gaat deze training jou zeker helpen!

Voor wie is deze schrijftraining?

Deze schrijftraining is waardevol voor iedereen die veel mailt. Je leert hoe je effectief kunt e-mailen zodat jouw e-mail opvalt in de volle mailbox van de lezer.
 

Wat is het resultaat?

  • Je weet precies hoe je in korte tijd een heldere e-mail schrijft. E-mailen wordt weer leuk.
  • Je bereikt sneller jouw doel en krijgt minder vragen dankzij jouw motiverende schrijfstijl.
  • Je gebruikt geen clichés en afstandelijke taal meer, maar kiest voor positieve en eigentijdse teksten. De klanttevredenheid gaat omhoog.
9,8
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht E-mailen
Gebaseerd op 28 ervaringen
starstarstarstarstar
Pierre Cafe
Kwaliteitscoordinator
10
Klantgericht E-mailen

"Met de training klantgericht e-mailen van Pauls van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig om op een persoonlijke en positieve manier duidelijk te communiceren naar je klanten. Leuk om te doen en gelijk verandering merkbaar in je manier van schrijven." - 20-10-2021 08:26

"Met de training klantgericht e-mailen van Pauls van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig om op een persoonlijke en positieve manier duidel… alles lezen - 20-10-2021 08:26

starstarstarstarstar
Ruud Diaz
Opzichter dagelijks onderhoud
10
Klantgericht E-mailen

"Na deze training ben ik een betere schrijver geworden omdat ik nu al persoonlijker, positiever en gelijkwaardiger schrijf. Op een positievere manier schrijven was een prachtig inzicht want dan krijg je meer gedaan.
Ik heb ook al een compliment van een collega gekregen dat ik persoonlijker en positiever mail.
Tegen iedereen zou ik willen zeggen: vooral Paula's cursus doen!
Er gaat dan een effectieve, positieve (schrijvers)cultuuromslag plaatsvinden!
" - 22-02-2021 08:05

"Na deze training ben ik een betere schrijver geworden omdat ik nu al persoonlijker, positiever en gelijkwaardiger schrijf. Op een positiever… alles lezen - 22-02-2021 08:05

starstarstarstarstar_half
Karin Strolenberg
Wmo consulent en kinderergotherapeut
9
Klantgericht E-mailen

"Ik probeerde vaak 'deftige zinnen' te formuleren en te laten zien dat ik 'wist waarover ik sprak.'

Door de cursus ben ik mij nu bewuster van mijn schrijfwijze en heb gezien dat ‘deftig schrijven’ en 'wijs doen' niet altijd het gewenste resultaat oplevert. Mensen vertrouwen je werkzaamheden niet beter als je lastige woorden gebruikt.

Het is fijn dat je het op je eigen tempo en in je eigen planning kan volgen.

Het is fijn dat alle instructies in eenvoudige en korte filmpjes staan. De cursus is een eyeopener.
" - 30-12-2020 08:30

"Ik probeerde vaak 'deftige zinnen' te formuleren en te laten zien dat ik 'wist waarover ik sprak.' Door de cursus ben ik mij nu bewuster… alles lezen - 30-12-2020 08:30

starstarstarstarstar_half
Ingrid Buchem
communicatie adviseur
9
Klantgericht E-mailen

"Klantgericht e-mailen is een training die iedereen zou moeten doen. Zeker bij de overheid worden nog steeds veel ouderwetse en weinigzeggende mails geschreven. De training wordt op een leuke spontane manier gegeven en zet je aan tot bewustwording. Het gaat er om dat degene die je bericht leest het ook begrijpt. " - 22-12-2020 10:32

"Klantgericht e-mailen is een training die iedereen zou moeten doen. Zeker bij de overheid worden nog steeds veel ouderwetse en weinigzeggend… alles lezen - 22-12-2020 10:32

starstarstarstarstar
Miriam Gommans-Janssen
beleidsmedewerker gemeente
10
Klantgericht E-mailen

"De training is online, laagdrempelig en mooi opgeknipt in behapbare stukjes. Dit concept leent zich daarom goed om tussen het reguliere werk door de te volgen.

Paula legt de theorie in een video uit en vervolgens ga je zelf aan de slag. De vriendelijke uitstraling van Paula hierin stimuleert daarbij enorm. De voorbeelden hoe het wel en niet moet spreken voor zich.

Kortom, voor mij een eyeopener en voor ieder ander een aanrader om bewuster met taal om te gaan. " - 16-12-2020 09:23

"De training is online, laagdrempelig en mooi opgeknipt in behapbare stukjes. Dit concept leent zich daarom goed om tussen het reguliere werk… alles lezen - 16-12-2020 09:23

starstarstarstarstar_half
Ilse Henderikx
Wmo consulent
9
Klantgericht E-mailen

"Ik vond het lastig om de training online te volgen. De training was helder en duidelijk. De training kon in eigen tijd worden gedaan. Dat maakte het ook lastig. Het was druk op het werk. Je wilt bewoners niet laten wachten op een voorziening. Dus wat doe je dan? Je schuift de training voor je uit.

Als je fysiek de cursus krijgt, word je een dag of twee dagen niet gepland voor je normale werk. Dat maakt het volgen makkelijker.

Het is zeer zinvol de cursus te volgen en je steekt er veel van op. Dit neem je mee in je werk.
" - 15-12-2020 13:44

"Ik vond het lastig om de training online te volgen. De training was helder en duidelijk. De training kon in eigen tijd worden gedaan. Dat ma… alles lezen - 15-12-2020 13:44

starstarstarstarstar
Debora Descelles
Eigenaar
10
Klantgericht E-mailen

"Het was een zeer duidelijke training, fijn om te volgen. Zeker ook vanwege de persoonlijke filmpjes en heldere uitleg.
Het is direct toepasbaar in de praktijk, daar wordt ik blij van!
Ook kijk ik met minder 'tegenzin' mijn mails na, nu ik weet hoe ik ook kan e-mailen" - 09-12-2020 13:37

"Het was een zeer duidelijke training, fijn om te volgen. Zeker ook vanwege de persoonlijke filmpjes en heldere uitleg. Het is direct toepas… alles lezen - 09-12-2020 13:37

Juul Bergevoet-Preuter
starstarstarstarstar_half
Juul Bergevoet-Preuter
9
Klantgericht E-mailen

"Goede training. Deze is fijn in modules opgeknipt en met een duidelijke uitleg. Een logische volgorde en veel goed te gebruiken voorbeelden van zowel hoe wel wel moet, als hoe het niet moet." - 04-12-2020 08:08

"Goede training. Deze is fijn in modules opgeknipt en met een duidelijke uitleg. Een logische volgorde en veel goed te gebruiken voorbeelden … alles lezen - 04-12-2020 08:08

Dank je wel, Juul!

- 04-12-2020 08:08
starstarstarstarstar
Eline van der Meij
10
Klantgericht E-mailen

"Een hele enthousiaste trainer met heel veel energie. Ze is er heel goed in om iedereen bij de training te betrekken. Verder echt een hele mooie online omgeving, waarop je alles op je eigen tempo kan leren. Heel professioneel." - 02-12-2020 13:21

"Een hele enthousiaste trainer met heel veel energie. Ze is er heel goed in om iedereen bij de training te betrekken. Verder echt een hele mo… alles lezen - 02-12-2020 13:21

Nou, wat leuk om te lezen, Eline. Dank je wel. Het was leuk dat ik jullie bij Capgemini ook nog via Teams mocht begeleiden.

Succes met het schrijven van heldere pensioenmails!
Paula

- 02-12-2020 13:21
starstarstarstarstar
Alice Linthuis
10
Klantgericht E-mailen

"De cursus Klantgericht E-mail was voor mij een echte eye-opener. Paula houdt je een spiegel voor, waarin je ziet dat veel taalgebruik uit je schooltijd al lang verouderd is. Je leert om een nieuwe manier kijken naar taal en hoe dat over komt op een ander. Positief taalgebruik, ook wanneer de boodschap streng moet zijn. Hoe fijn is dat!!
Een fijne training van Paula, zeker als taal 'zeg maar jouw ding is'." - 02-12-2020 08:38

"De cursus Klantgericht E-mail was voor mij een echte eye-opener. Paula houdt je een spiegel voor, waarin je ziet dat veel taalgebruik uit je… alles lezen - 02-12-2020 08:38

Fijn, Alice. Ja, het is niet niks om positieve teksten te schrijven in jouw vakgebied. Heel goed dat jij nu alle standaardbrieven aan het aanpakken bent.

Wist je dat je de lessen gewoon nog een keer kunt bekijken? Dus als je ergens moeite mee hebt, dan kun je gewoon die les herhalen.

Succes!

Vrolijke groet,
Paula

- 02-12-2020 08:38
Rosanne van Ophem
starstarstarstarstar
Rosanne van Ophem
Junior Pension Specialist
10
Klantgericht E-mailen

"Paula is een fijne, positieve noot die voor ieder de ruimte laat zich te ontwikkelen. Door haar open houding in de online-meetings heb ik mijn vragen kunnen stellen en onduidelijkheden zijn weggenomen. De trainingen zijn duidelijk en ik ben erg blij met het naslag werk. Dit ga ik zeker gebruiken bij mijn werk. " - 01-12-2020 07:39

"Paula is een fijne, positieve noot die voor ieder de ruimte laat zich te ontwikkelen. Door haar open houding in de online-meetings heb ik mi… alles lezen - 01-12-2020 07:39

starstarstarstarstar
Sacha Bilgoe
Pensioen specialist
10
Klantgericht E-mailen

"Paula gaf de training klantgericht e-mailen. Zij geeft een hele duidelijke training op een leuke en interactieve manier. Haar training is erg goed te volgen en heel leerzaam. Er zijn geen verbeterpunten voor haar vanuit mijn ervaring. Ga zo door Paula!" - 01-12-2020 07:28

"Paula gaf de training klantgericht e-mailen. Zij geeft een hele duidelijke training op een leuke en interactieve manier. Haar training is er… alles lezen - 01-12-2020 07:28

starstarstarstarstar
Priscilla Klein Molekamp
Bewindvoerder
10
Klantgericht E-mailen

"Heel fijn om in je eigen tempo/tijd de cursus te volgen. Deze zit overigens bomvol met eye-openers.
Bij vragen staat Paula direct voor je klaar en is goed bereikbaar.
Ik ben blij dat ik heb gezien hoe het ook anders kan. " - 30-11-2020 19:38

"Heel fijn om in je eigen tempo/tijd de cursus te volgen. Deze zit overigens bomvol met eye-openers. Bij vragen staat Paula direct voor je … alles lezen - 30-11-2020 19:38

starstarstarstarstar
André Beeftink
Kwaliteit en Automatisering
10
Klantgericht E-mailen

"Paula heeft op haar eigen enthousiaste wijze via een korte online training belangrijke tips aangereikt voor schrijven van duidelijke en korte e-mail teksten. Hierdoor hebben mijn e-mails een fijnere toon, trekken ze (door gebruik te maken van kopteksten) meer de aandacht en nodigen ze hierdoor meer uit om te worden gelezen. Deze training is een aanrader voor iedereen die veel e-mail teksten opstelt! " - 30-11-2020 16:26

"Paula heeft op haar eigen enthousiaste wijze via een korte online training belangrijke tips aangereikt voor schrijven van duidelijke en kort… alles lezen - 30-11-2020 16:26

starstarstarstarstar
Marc Mulder
Senior ervaringswerker
10
Klantgericht E-mailen

"Het volgen van de training van Paula bij tekstmodel was een verademing. De opgewekte en enthousiaste toon van de training maakt het telkens tot een plezier om weer een volgende module te openen. Daarnaast heeft het enorm veel opgeleverd doordat de uitwerking van de lessen direct in de praktijk zichtbaar is. Met elke stap verbeterde niet alleen mijn schrijven maar ook mijn mondelinge presentaties. Hierdoor heb ik enorm veel baat gehad bij de opleiding die ik via tekstmodel gevolgd heb." - 30-11-2020 14:52

"Het volgen van de training van Paula bij tekstmodel was een verademing. De opgewekte en enthousiaste toon van de training maakt het telkens … alles lezen - 30-11-2020 14:52

starstarstarstarstar
Marjolein Eekhof
Accountmanager
10
Klantgericht E-mailen

"Wat ik prettig vond aan de training is dat Paula het op een zeer prettige en rustige wijze op je overbrengt. Waardoor je concentratie bij de les blijft. De training over hoe je het beste een mail opstelt pas ik ook toe in mijn mails naar klanten. Dat deed ik eigenlijk direct al, en dat zegt naar mijn idee genoeg over de training. " - 30-11-2020 12:04

"Wat ik prettig vond aan de training is dat Paula het op een zeer prettige en rustige wijze op je overbrengt. Waardoor je concentratie bij de… alles lezen - 30-11-2020 12:04

starstarstarstarstar
Sandra van Halbeek
mederwerker klantenbalie
10
Klantgericht E-mailen

"De trainingen Klantgericht emailen en Extreem helder schrijven op B1 van Tekstmodel zijn heel toegankelijk, helder en toepasbaar. Gebruik van kopjes, korte zinnen, spreektaal. Niet schrijven voor jezelf maar vanuit de ontvangen.... zelfs de kleinste tips zijn direct bruikbaar en echte eye-openers. Ze leveren veel resultaat op en dat maakt me nog enthousiaster over het gebruik van duidelijke taal.
Paula geeft snel en persoonlijk feedback!" - 30-11-2020 09:38

"De trainingen Klantgericht emailen en Extreem helder schrijven op B1 van Tekstmodel zijn heel toegankelijk, helder en toepasbaar. Gebruik va… alles lezen - 30-11-2020 09:38

starstarstarstarstar
Miriam van Ditshuizen
Hoofd Zorg
10
Klantgericht E-mailen

"Een gerichte training die ik direct in de praktijk kon toepassen, gegeven door een zeer ervaren en enthousiaste trainer. Online te volgen, vanuit huis, op een moment dat mij past. " - 30-11-2020 09:05

"Een gerichte training die ik direct in de praktijk kon toepassen, gegeven door een zeer ervaren en enthousiaste trainer. Online te volgen, v… alles lezen - 30-11-2020 09:05

starstarstarstarstar
Rachid Anoniem
Bewindvoerder
10
Klantgericht E-mailen

"Met deze training ben ik stil gaan staan over hoe je een boodschap op een positieve en overzichtelijke manier kan overbrengen aan de ontvanger.

Met de corona maatregelen was het ook heel fijn dat je deze training online kon volgen en ook in je eigen tijd." - 30-11-2020 08:33

"Met deze training ben ik stil gaan staan over hoe je een boodschap op een positieve en overzichtelijke manier kan overbrengen aan de ontvang… alles lezen - 30-11-2020 08:33

starstarstarstarstar_half
Chastity Verhoofstad
9
Klantgericht E-mailen

"De cursus klantgericht e-mailen geeft je een reminder over dat vooral de lezer moet begrijpen wat je bedoeld. Door de cursus heb ik meer bewustwording gekregen van wat ik opschrijf en of mijn e-mails duidelijk zijn of juist heel langdradig door correct taalgebruik.

Zeker een aanrader als je met een frisse blik naar je e-mail contact wil kijken. " - 30-11-2020 08:00

"De cursus klantgericht e-mailen geeft je een reminder over dat vooral de lezer moet begrijpen wat je bedoeld. Door de cursus heb ik meer bew… alles lezen - 30-11-2020 08:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)