Sales Workshop Story Telling

Type product

Sales Workshop Story Telling

Van Stein Consultancy
Logo van Van Stein Consultancy

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Er was eens …

…een zeer succesvolle accountmanager…

…die de kracht van Story Telling maximaal wist in te zetten…

De kracht van Story telling zit ‘em in het verhaal. “Logisch” hoor ik je denken. Maar waarom zetten wij Story telling dan nog onvoldoende in binnen onze communicatie? Iedere accountmanager of ondernemer wordt omringd door verhalen. Verhalen die zij in kunnen zetten in hun communicatie. “Zonde”, want een verhaal wordt beter onthouden dan feiten.

Wist jij dat er in iedere film een Story telling script gebruikt wordt? Een script dat je meeneemt door uitdagingen, emoties en in the end vaak een oplossing? Hoe wordt zo’n script geschreven? Stel dat je dat kunt leren, dan kun je Stor…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Storytelling, Concepting, Verhalen schrijven, Conceptontwikkeling en Visueel communiceren.

Er was eens …

…een zeer succesvolle accountmanager…

…die de kracht van Story Telling maximaal wist in te zetten…

De kracht van Story telling zit ‘em in het verhaal. “Logisch” hoor ik je denken. Maar waarom zetten wij Story telling dan nog onvoldoende in binnen onze communicatie? Iedere accountmanager of ondernemer wordt omringd door verhalen. Verhalen die zij in kunnen zetten in hun communicatie. “Zonde”, want een verhaal wordt beter onthouden dan feiten.

Wist jij dat er in iedere film een Story telling script gebruikt wordt? Een script dat je meeneemt door uitdagingen, emoties en in the end vaak een oplossing? Hoe wordt zo’n script geschreven? Stel dat je dat kunt leren, dan kun je Story telling direct inzetten voor je organisatie of je verkoop.

  • Je verhaal maakt indruk
  • Jouw boodschap is uniek
  • Verhalen triggeren emoties
  • Luisteraars delen verhalen
  • Verhalen geven betekenis

”If you can dream it, you can do it” – Walt Disney

Als er iemand bekend staat om Story telling, dan was het Walt Disney wel. Walt Disney had een eigen studio, waar hij samen met zijn broer Roy een handjevol tekenfilms met dieren had gemaakt. Walt Disney was zelf geen animator; hij wist wat mogelijk was en hoeveel tijd verschillende dingen kostten, maar het zelf uitvoeren kon hij niet. Walt Disney was dus een man van ideeën, van Story telling. 

Jouw verhalen zijn ideaal. Waarom? Om kennis, informatie en ervaringen over te dragen aan een ander. Tijdens deze Story telling workshop leer je de elementen die zorgen voor emoties. Emoties die je kunt beïnvloeden door bijv. personalisatie en de kunst van het weglaten. Verhalen kom je overal tegen. In songteksten tot zakelijke nieuwsbrieven. De technieken die je in de workshop leert, kan je direct inzetten bij Story telling. Praktisch en effectief!

Creëer nieuwsgierigheid

Hoe creëer je nieuwsgierigheid? Wat moet je doen om de aandacht te krijgen? Stel dat in staat ben om direct impact te maken, wat levert het jou dan op? 3 korte voorbeelden die nieuwsgierig maken. Door de inzet van vragen en metaforen maak je de luisteraar nieuwsgierig. Jouw eigen voorbeelden moeten dan natuurlijk wel relevant zijn. In de Story telling workshop werk je aan de hand van een Story telling template je eigen verhalen uit. Relevantie is dus gegarandeerd.

Bouw spanning op

Is alles bij jou van een leien dakje gegaan? Of heb je soms ook ervaren dat een idee net iets anders uitpakt dan van tevoren bedacht? Wat je in theorie vaak bedenkt, werkt in de praktijk anders. Je komt voor onvoorziene omstandigheden te staan. Bijvoorbeeld zo’n prospect waar je graag zaken mee doet, maar die totaal niet reageert op jouw berichten. Welke opties heb je dan? Hoe creatief zet jij je communicatie in? Een eenvoudig voorbeeld waarin de lezer of luisteraar de spanning (of andere emoties) direct in terughoort. Welke emotie je over wilt brengen leer je in deze Story telling workshop.

Eindig positief

Niet ieder verhaal heeft een happy end! Want soms win je en soms … leer je! Ik geloof dat zelfs een verhaal dat ‘dramatisch’ afloopt soms goed van toepassing kan zijn. Essentieel is de manier van het ‘framen’ van je verhaal. Binnen NLP zegt men: “falen bestaat niet, alleen feedback”. Wat daarmee bedoeld wordt: je leert altijd in iedere situatie. Hoe je deze situaties zo kunt gebruiken dat ze een waardevolle boodschap overbrengen, dat leer je in de Story telling workshop.

Over Van Stein Consultancy

Al meer dan 15 jaar help ik teams, organisaties en zelfstandigen om succesvoller te worden.

Ik zet hier:

  • salesassessments
  • salestraining
  • en salescoaching voor in.

Mijn doel is om jou of je team te helpen te verbeteren binnen sales. Boek salesresultaat met Story Telling, dat is toch ook wat jij wilt?

Anderen om schrijven mij als: direct, open, enthousiast en nieuwsgierig. Deze eigenschappen zet ik dan ook in om jou verder te helpen.

Naast de bovengenoemde eigenschappen zet ik ook mijn ervaring in. Vanaf 1991 heb ik alle verkooprollen zelf bekleed. En in alle rollen heb ik de nodige fouten gemaakt. Fouten die ik jou help te voorkomen.

Of je nou een junior, medior of senior in sales bent, onthoud gerust mijn slogan: "Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!"

Ik help je graag verder te ontwikkelen. 

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Storytelling.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.