Motiverende gespreksvoering

Niveau
Tijdsduur

Motiverende gespreksvoering

Bender Academie
Logo van Bender Academie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Bender Academie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 7 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Motiverende gespreksvoering
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Jacqueline ten Braak
assistente behandeling begeleiding
8
Motiverende gespreksvoering

"De les gever was kundig. gemotiveerd. Ook de acteur was een kundig iemand die je het wel moeilijk wist te maken. Deze dag was zeer leerzaam. En ik kan dit goed in de toekomst gebruiken in mijn werk" - 30-01-2020 12:26

"De les gever was kundig. gemotiveerd. Ook de acteur was een kundig iemand die je het wel moeilijk wist te maken. Deze dag was zeer leerzaam.… alles lezen - 30-01-2020 12:26

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Mensen die “ja zeggen en nee doen”. Wie kent ze niet? Veel mensen willen wel veranderen, maar tegelijkertijd ook weer niet omdat ze daar vaak iets voor moeten opgeven. Deze tweestrijd, ambivalentie, kan verandering tegenhouden welke we onderzoeken en oplossen binnen motiverende gespreksvoering.   Motiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands intrinsieke motivatie en bereidheid tot verandering ontlokt en versterkt. Met motiverende gespreksvoering zorg je ervoor dat je gesprekspartner zelf de motivatie vindt om veranderingen in te zetten. Dit sluit goed aan bij één van de belangrijkste pijlers in het sociaal domein: burger èn gemeente zijn samen verantwo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Mensen die “ja zeggen en nee doen”. Wie kent ze niet? Veel mensen willen wel veranderen, maar tegelijkertijd ook weer niet omdat ze daar vaak iets voor moeten opgeven. Deze tweestrijd, ambivalentie, kan verandering tegenhouden welke we onderzoeken en oplossen binnen motiverende gespreksvoering.   Motiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands intrinsieke motivatie en bereidheid tot verandering ontlokt en versterkt. Met motiverende gespreksvoering zorg je ervoor dat je gesprekspartner zelf de motivatie vindt om veranderingen in te zetten. Dit sluit goed aan bij één van de belangrijkste pijlers in het sociaal domein: burger èn gemeente zijn samen verantwoordelijk voor het zoeken naar oplossingen voor belemmeringen. Zodra iemand zich meldt met een probleem, is het gesprek de uitgelezen plek om in te gaan op eigen kracht en verantwoordelijkheid. Maar hoe zorg je ervoor dat dit gesprek mensen ook activeert vanuit hun eigen intrinsieke motivatie?Met motiverende gespreksvoering verken en activeer je de motivatie van mensen. Zo draagt het bij aan het stimuleren van de eigen verantwoordelijkheid en het zelf zoeken oplossingen. In deze training maak je kennis met deze methode.

Wil je verder groeien binnen de zorg of het publiek domein? Bender leidt al ruim 15 jaar professionals zoals jij op. Dit doen we met opleidingen, workshops en trainingen rond Wmo, jeugdzorg, participatie, werk & inkomen, schuldhulpverlening, zorg en ruimtelijk domein.

Onze opleidingen sluiten natuurlijk aan bij de meest actuele ontwikkelingen in jouw vakgebied en bij jouw behoefte aan kennis en ontwikkeling. Omdat we ze ontwikkelen in de praktijk zijn ze altijd up-to-date. We werken samen aan kennis en vaardigheden op verschillende opleidingsniveaus. In groepsverband en via e-learning.

8
Gemiddeld cijfer voor Motiverende gespreksvoering
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Jacqueline ten Braak
assistente behandeling begeleiding
8
Motiverende gespreksvoering

"De les gever was kundig. gemotiveerd. Ook de acteur was een kundig iemand die je het wel moeilijk wist te maken. Deze dag was zeer leerzaam. En ik kan dit goed in de toekomst gebruiken in mijn werk" - 30-01-2020 12:26

"De les gever was kundig. gemotiveerd. Ook de acteur was een kundig iemand die je het wel moeilijk wist te maken. Deze dag was zeer leerzaam.… alles lezen - 30-01-2020 12:26

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)