Online Copywriter
- Niveau
- Tijdsduur
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeUtrecht 16 okt. 2023 |
placeUtrecht 17 nov. 2023 |
placeUtrecht 20 dec. 2023 |
Beschrijving
Je propositie, je design, je logo – als je aan een merk bouwt, moet alles kloppen. Dus ook je stem. Want hoe klínkt je merk eigenlijk? Tijdens deze copywriting opleiding ontdek je hoe je een brand identity doorvertaalt naar de juiste woorden. Je leert waar een overtuigende tekst aan voldoet, ontwikkelt onderscheidende verhaallijnen voor jouw organisatie en gaat aan de slag met copy voor verschillende kanalen. Na afloop kun je strategische, creatieve teksten schrijven die jouw merk versterken.Zo is de copywriting opleiding opgebouwd
De copywriting opleiding bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:- Online Storytelling
- Schrijven voor Social Media
- SEO-Copyw…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de copywriting opleiding opgebouwd
De copywriting opleiding bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:- Online Storytelling
- Schrijven voor Social Media
- SEO-Copywriting
- UX Copywriting
- Persuasive Copywriting
- Webredactie
Programma van de opleiding Online Copywriter
Online Storytelling
College 1- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Schrijven voor Social Media
College 1- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
SEO-Copywriting
College 1- Hoe werkt Google?
- Wat betekent 'relevantie'?
- Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
- Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
- Zo zet je een SEO-strategie op
- Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?
- Zo maak je een keyword-analyse
- Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
- Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
- De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
- Welke keyword-density moet je gebruiken?
- Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
- Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent
UX Copywriting basis
Persuasive Copywriting
College 1- Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
- Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
- Hoe maak je een goede call-to-action?
- Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
- Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
- We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking
- Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
- Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
- Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
- Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
- Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
- Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
- Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?
Webredactie
Dag 1
College 1
- Introductie: wat doet een webredacteur?
- Online strategie: wat is je doel? Vertaling van je doel in missie en merkwaarden
- Wie zijn je doelgroepen? Welke persona’s kun je onderscheiden?
- Online ontwerp: indeling van een gebruiksvriendelijke website. Over taken en user stories
College 2
- Maken van een online strategie en online ontwerp aan de hand van een casus
- Samenspel tussen ontwerpen en evalueren, introductie van enkele usabilty-methoden
- Toolkit van de webredacteur: stijlgids, briefings, contentkalender
Dag 2
College 3
- Introductie Schrijven voor het web
- Leesgedrag op web
- Over scanbaar en snackable schrijven
- Welke schrijfstijl past bij je organisatie?
- Tips voor tekstopbouw
College 4
- Wat is een contentstrategie?
- Welke online kanalen zet je als organisatie in? Wat is de meerwaarde van elk kanaal?
- Maken van een contentstrategie aan de hand van een casus
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.