Training feedback geven voor IT'ers
Beschrijving
Training feedback geven voor IT'ers
Feedback geven voor IT’ers
Soms doet iemand iets en vind je dat het anders moet. Of iemand gedraagt zich op een manier die je raakt. Dan kun je daar natuurlijk kritiek op geven. Alleen heeft kritiek als nadeel dat de ontvangende partij zich aangevallen voelt en in de verdediging gaat.
Daarnaast bevat kritiek wel informatie over wat er niet goed is, maar niet over wat er dan anders zou moeten. Het kan ook anders. In plaats van kritiek kun je ook feedback geven. Daarmee geef je de ander een kans om zich te verbeteren.
Durven
Eerlijke feedback geven vraagt zelfvertrouwen. Niet iedereen kan het even gemakkelijk. Dat heeft te maken met persoonlijke waarden…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Training feedback geven voor IT'ers
Feedback geven voor IT’ers
Soms doet iemand iets en vind je dat het anders moet. Of iemand gedraagt zich op een manier die je raakt. Dan kun je daar natuurlijk kritiek op geven. Alleen heeft kritiek als nadeel dat de ontvangende partij zich aangevallen voelt en in de verdediging gaat.
Daarnaast bevat kritiek wel informatie over wat er niet goed is, maar niet over wat er dan anders zou moeten. Het kan ook anders. In plaats van kritiek kun je ook feedback geven. Daarmee geef je de ander een kans om zich te verbeteren.
Durven
Eerlijke feedback geven vraagt zelfvertrouwen. Niet iedereen kan het even gemakkelijk. Dat heeft te maken met persoonlijke waarden (bijvoorbeeld beleefdheid of respect) en overtuigingen (“durf ik dit wel?”).
In deze training kijken we daarom, naast praktische vaardigheden, eerst naar de rol van waarden en overtuigingen in je gedrag. We onderzoeken of die je helpen of belemmeren en hoe je ze kunt aanpassen. Pas dan hebben praktische vaardigheden nut.
Praktische vaardigheden
Het allerbelangrijkste bij het geven van feedback is dat je het echt meent, anders haakt de ontvanger af. Daarom werken standaard feedback methodes vaak slecht. Het zijn maniertjes. Stap 1, 2 en 3. Dat komt gemaakt over. Daarom behandelen we die methodes wel in deze training, maar gaan we ook in op hoe je de boodschap authentiek brengt. Dat betekent aandacht voor je lichaamstaal, je stemgebruik en je mindset. Wat wil je precies bereiken met je feedback?
Trainingsduur
De training feedback geven voor IT’ers is maatwerk. De trainingsduur hangt af van de praktische uitdagingen en het doel van de training. We bepalen in overleg de inhoud en duur. Die kan variëren van een dagdeel of avond tot drie dagdelen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.