Offertes nabellen & scoren
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Move the Crowd is volgens Springest Dé beste NIMA Sales & Communicatie opleider van NL.
Algemene informatie:
In veel gevallen zijn offertes niets meer dan een gepimpte prijslijst. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat klanten het dan automatisch over de prijs gaan hebben wanneer je zo’n offerte gaat bespreken. Het kan écht anders. Het kan zelfs zo anders dat je door middel van je offerte een duidelijk verschil maakt tussen jouw organisatie en die van jouw concurrent. Een offerte is immers een effectief verkoopgesprek op papier dat moet leiden tot een opdracht. En dat ga je leren tijdens deze sessie.
Doelgroep:
Wanneer jij verantwoordelijk bent voor het maken van offertes is deze workshop onontbeerlijk. Commerciële binnendienstmedewerkers, vertegenwoordigers, accountmanage…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Move the Crowd is volgens Springest Dé beste NIMA Sales & Communicatie opleider van NL.
Algemene informatie:
In veel gevallen zijn offertes niets meer dan een gepimpte prijslijst. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat klanten het dan automatisch over de prijs gaan hebben wanneer je zo’n offerte gaat bespreken. Het kan écht anders. Het kan zelfs zo anders dat je door middel van je offerte een duidelijk verschil maakt tussen jouw organisatie en die van jouw concurrent. Een offerte is immers een effectief verkoopgesprek op papier dat moet leiden tot een opdracht. En dat ga je leren tijdens deze sessie.
Doelgroep:
Wanneer jij verantwoordelijk bent voor het maken van offertes is deze workshop onontbeerlijk. Commerciële binnendienstmedewerkers, vertegenwoordigers, accountmanagers, verkoopleiders, ZZP’ers, MKB ondernemers… ondanks alle onderlinge verschillen is het professionaliseren van offertes de gemeenschappelijke factor.
Programma-onderdelen:
- De voorbereiding van je gesprek
- De essentie van de offerte: waarom wil de klant die produkten of diensten eigenlijk hebben?
- De structuur van een effectief telefoongesprek.
- De opening van het telefoongesprek
- De zgn drietrapsraket.
- Feedback vragen
- Omgaan met tegenwerpingen aan de telefoon
- Concreet afsluiten en vragen om de opdracht.
Voorbereiding:
Wij verzoeken je een paar offertes mee te nemen.
Om zo effectief mogeijk te zijn, is het raadzaam een offerte mee te nemen die je nog moet nabellen.
Resultaten:
Na het afronden van de workshop ben je in staat om:
- Met een professionele attitude offertes na te bellen
- Tegenwerpingen van de klant te pareren.
- Sneller om de order te vragen dan voorheen.
- De scoringskans aanzienlijk te verhogen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.