Customer Journey Design

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Customer Journey Design

Capgemini Academy
Logo van Capgemini Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Capgemini Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6.481 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Customer Journey Design
Gebaseerd op 22 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Guido Klaveren
9
Customer Journey Design

"Vrolijke, enthousiaste en realistische trainer.
Interessante inhoud met een goede mix tussen 'droge' informatie uit een presentatie, voorbeelden uit het werkveld, interactie en hands-on activiteiten.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 09-04-2025 00:00

"Vrolijke, enthousiaste en realistische trainer. Interessante inhoud met een goede mix tussen 'droge' informatie uit een presentatie, voorb… alles lezen - 09-04-2025 00:00

Startdata en plaatsen

computer Online: Online Virtual
8 jul. 2025
Toon rooster
event 8 juli 2025, 09:00-16:30, Online Virtual, Customer Journey Design
place3543 KA Utrecht
22 okt. 2025
Toon rooster
event 22 oktober 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Customer Journey Design
place3543 KA Utrecht
24 feb. 2026
Toon rooster
event 24 februari 2026, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Customer Journey Design
place3543 KA Utrecht
18 mei. 2026
Toon rooster
event 18 mei 2026, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Customer Journey Design

Beschrijving

Wij voeren onze trainingen zowel op locatie als online uit. Kijk bij jouw training voor de locatie die van toepassing is.

Korte beschrijving


Leer klantreizen te ontwerpen en te optimaliseren, ontdek touchpoints en nieuwe kansen voor de verbetering van de klantervaring, klantcontactstrategieën en merkloyaliteit.

Inhoud


Leer klantreizen te ontwerpen en te optimaliseren, ontdek touchpoints en nieuwe kansen voor de verbetering van de klantervaring, klantcontactstrategieën en merkloyaliteit.
Organisaties zijn zich steeds meer bewust dat het niet alleen gaat om het moment van “afrekenen”, maar om het creëren van een positieve gebruikerservaring gedurende de hele klantreis, van het eerste tot het laatste contactmoment. In de Customer Journey Design training leer je deze klantreizen zelf te ontwerpen. Je (her)ontdek…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business-To-Consumer, Customer Journey, Marketing management, Marketingstrategie en Marketing en Sales.

Wij voeren onze trainingen zowel op locatie als online uit. Kijk bij jouw training voor de locatie die van toepassing is.

Korte beschrijving


Leer klantreizen te ontwerpen en te optimaliseren, ontdek touchpoints en nieuwe kansen voor de verbetering van de klantervaring, klantcontactstrategieën en merkloyaliteit.

Inhoud


Leer klantreizen te ontwerpen en te optimaliseren, ontdek touchpoints en nieuwe kansen voor de verbetering van de klantervaring, klantcontactstrategieën en merkloyaliteit.
Organisaties zijn zich steeds meer bewust dat het niet alleen gaat om het moment van “afrekenen”, maar om het creëren van een positieve gebruikerservaring gedurende de hele klantreis, van het eerste tot het laatste contactmoment. In de Customer Journey Design training leer je deze klantreizen zelf te ontwerpen. Je (her)ontdekt touchpoints en ontdekt waar nieuwe B2B- en/of B2C-kansen liggen voor de klant. Customer Journey Design biedt een aanpak die verschillende methoden en technieken combineert en geeft je inzicht in hoe je nieuwe diensten zo effectief mogelijk kunt ontwikkelen, voor gebruik met verschillende media en kanalen.
Tijdens de training oefen je met het gebruiken van een:
  • Empathy map
  • Klantreizen, fasen en touchpoints
  • Gebruikersinterviews
  • Emoties in kaart brengen
  • Data- en GAP-analyse


Onze trainers brengen een schat aan praktische ervaring naar de theoretische concepten, en bieden inzichten uit de praktijk en best practices. Deze training stelt je in staat om impactvolle klantreizen te ontwerpen, de algehele klantervaring te verbeteren en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Door verschillende methoden en technieken te beheersen, kun je de klanttevredenheid aanzienlijk verbeteren en loyaliteit bevorderen.

Doelgroep



  • Marketingmanagers: Verhoog je vermogen om klantgerichte marketingstrategieën te ontwerpen.
  • Customer Experience Managers: Verbeter de klanttevredenheid door elk touchpoint te optimaliseren.
  • Productmanagers: Ontwikkel producten die aansluiten bij de behoeften en verwachtingen van klanten.
  • Business Analysts: Krijg inzicht in klantgedrag en identificeer verbeterpunten.
  • UX/UI/ Service Designers: Creëer gebruiksvriendelijke interfaces die de klantreis verbeteren.
  • Sales Managers: Begrijp de klantreis om verkoopstrategieën beter af te stemmen en nieuwe te ontdekken.
  • Ondernemers: Leer klantreizen te creëren die bedrijfsontwikkeling stimuleren.
  • Consultants: Bied klanten geavanceerde strategieën om hun klantreizen te verbeteren.

Voorvereisten


Geen eerdere ervaring is vereist.

Doelstelling


Aan het einde van de training ben je in staat om:
Deze cursus is ontworpen om je de kennis en tools te bieden om effectieve en boeiende klantreizen te creëren, wat uiteindelijk leidt tot verbeterde klantrelaties en zakelijk succes.
  • Customer Journey Design in de juiste context te plaatsen (IT- en niet-IT-omgeving).
  • Customer Journey Design te gebruiken om de totale ervaring van de klant met product en dienst te verbeteren.
  • Verschillende processen en tools toe te passen om de klantreis en gebruikersverwachtingen te analyseren.
  • Strategieën te ontwikkelen om klantcontactpunten en algehele tevredenheid te verbeteren.
  • Empathy maps, gebruikersinterviews en data-analyse te gebruiken om ontwerpbeslissingen te onderbouwen.

9
Gemiddeld cijfer voor Customer Journey Design
Gebaseerd op 22 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Guido Klaveren
9
Customer Journey Design

"Vrolijke, enthousiaste en realistische trainer.
Interessante inhoud met een goede mix tussen 'droge' informatie uit een presentatie, voorbeelden uit het werkveld, interactie en hands-on activiteiten.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 09-04-2025 00:00

"Vrolijke, enthousiaste en realistische trainer. Interessante inhoud met een goede mix tussen 'droge' informatie uit een presentatie, voorb… alles lezen - 09-04-2025 00:00

starstarstarstarstar
Tamara van der Kun
10
Customer Journey Design

"Interactieve les, veel gesprekken en niet te lang van stof waardoor de aandacht van iedereen (iig van mijzelf) betrokken bleef.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 09-04-2025 00:00

"Interactieve les, veel gesprekken en niet te lang van stof waardoor de aandacht van iedereen (iig van mijzelf) betrokken bleef.Hoe waardeer … alles lezen - 09-04-2025 00:00

starstarstarstarstar
Corné Smaal
10
Customer Journey Design

"Goede informatievoorziening via mail en portal.
Fijne trainster (Eva) en interactie met de groep.
Praktische aanpak door casus.
Ruimte voor vragen en antwoorden vanuit de praktijk.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 09-04-2025 00:00

"Goede informatievoorziening via mail en portal. Fijne trainster (Eva) en interactie met de groep. Praktische aanpak door casus. Ruimte vo… alles lezen - 09-04-2025 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Customer Journey Design

"De training verliep in een prettige sfeer. Het was gezellig en naar mijn idee voelde iedereen zich op zijn of haar gemak. Er was voldoende ruimte voor eigen inbreng.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 4
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 6
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 4
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 6" - 09-04-2024 00:00

"De training verliep in een prettige sfeer. Het was gezellig en naar mijn idee voelde iedereen zich op zijn of haar gemak. Er was voldoende r… alles lezen - 09-04-2024 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey Design

"De goede organisatie rondom de training. Vooraf duidelijke informatie over waar te zijn en ook op locatie alles duidelijk en goed geregeld.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 6
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 6
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 8" - 09-04-2024 00:00

"De goede organisatie rondom de training. Vooraf duidelijke informatie over waar te zijn en ook op locatie alles duidelijk en goed geregeld.H… alles lezen - 09-04-2024 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey Design

"er waren heel veel voorbeelden en dus inspirerend en motiverend om aan de scenario vervolgens te werken.
Eva is een hele goede trainer en was leuk om dit met haar te doen.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 12-07-2023 00:00

"er waren heel veel voorbeelden en dus inspirerend en motiverend om aan de scenario vervolgens te werken. Eva is een hele goede trainer en w… alles lezen - 12-07-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Pratik Jain
8
Customer Journey Design

"Good informative training, Tiny key things which can help during communication with Stake holders and business.
Different point of view and customer experience and feedback.
How would you rate the courseware? 8
Did the training live up to your (learning)expectations? 8
Would you recommend this training to someone else? 8
In how far are the things you’ve learned relevant to your work? 8
How would you rate Trainer? 10" - 10-03-2022 00:00

"Good informative training, Tiny key things which can help during communication with Stake holders and business. Different point of view and… alles lezen - 10-03-2022 00:00

starstarstarstarstar
Marloes Kroonen
10
Customer Journey Design

"ervaren trainer, veel kennisoverdracht in korte tijd, genoeg korte pauze's om focus te houden, ruimte voor oefenen met de materie
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 14-01-2022 00:00

"ervaren trainer, veel kennisoverdracht in korte tijd, genoeg korte pauze's om focus te houden, ruimte voor oefenen met de materieHoe waardee… alles lezen - 14-01-2022 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey Design

"Door zelf in groepjes te werken, wat je stap voor stap meegenomen in het maken van een Customer Journey. Na de training ben je in staat om zelf een Customer Journey te maken.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 11-10-2021 00:00

"Door zelf in groepjes te werken, wat je stap voor stap meegenomen in het maken van een Customer Journey. Na de training ben je in staat om z… alles lezen - 11-10-2021 00:00

starstarstarstarstar
Betty de Roo - Nijenhuis
User Support Engineer
10
Customer Journey Design

"Erg leuke creatieve les en hoe er van een saaie stof een mooi interactieve les gemaakt wordt vol met voorbeelden van eigen ervaring en met genoeg ruimte voor ook het stellen van vragen en eigen ideeen. " - 16-10-2020 08:02

"Erg leuke creatieve les en hoe er van een saaie stof een mooi interactieve les gemaakt wordt vol met voorbeelden van eigen ervaring en met g… alles lezen - 16-10-2020 08:02

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey Design

"Persoonlijk vind ik de online trainingen prettiger, ik vind het contact beter en voordeel is er is geen reistijd,. De online trainingen van Cap Gemini zitten goed in elkaar, ik heb er niets gemist wat ik in een andere training on-site wel zou hebben.
Top petje af.
Verder was je een goede trainer, Eva veel verhalen uit de praktijd, wat het voor ons weer veel visueler maakt.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 16-10-2020 00:00

"Persoonlijk vind ik de online trainingen prettiger, ik vind het contact beter en voordeel is er is geen reistijd,. De online trainingen van … alles lezen - 16-10-2020 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey Design

"Het was een erg leuke en interessante training. Ondanks dat het een virtuele training was voelde het niet zo afstandelijk. Onder andere door de tool Mural, het timen van activiteiten/pauzes en de interactiviteit. Het was fijn dat de groep niet heel groot was waardoor het als een veilige setting voelde om vragen te stellen en fouten te maken. Eva legde alles heel goed uit en nam goed de tijd om feedback te geven en dingen extra uit te leggen waar nodig.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 16-10-2020 00:00

"Het was een erg leuke en interessante training. Ondanks dat het een virtuele training was voelde het niet zo afstandelijk. Onder andere door… alles lezen - 16-10-2020 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey Design

"Enkele Customer Journeys van bedrijven in de praktijk weer kunnen geven, gedeeld en meer inzicht daarin kunnen geven. Theorie en praktijk goed gecombineerd. Zelf theorie toe kunnen passen door het zelf te doen door te werken in een eigen groepje met hulp van trainer. Voldoende pauzes en rustmomenten aanwezig. Vooraf goed ingelicht. Training op een enthousiaste manier gegeven. Dank.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 15-10-2020 00:00

"Enkele Customer Journeys van bedrijven in de praktijk weer kunnen geven, gedeeld en meer inzicht daarin kunnen geven. Theorie en praktijk go… alles lezen - 15-10-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey Design

"De trainer met passie voor het onderwerp en het geven van de training.
Nuttige inzichten gekregen voor customer journey design
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 16-07-2020 00:00

"De trainer met passie voor het onderwerp en het geven van de training. Nuttige inzichten gekregen voor customer journey designHoe waardeer … alles lezen - 16-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey Design

"Er was voldoende creativiteit om de cursus online toch doorgang te laten vinden - het was trial en error, maar dat was voldoende gecommuniceerd vooraf.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 29-04-2020 00:00

"Er was voldoende creativiteit om de cursus online toch doorgang te laten vinden - het was trial en error, maar dat was voldoende gecommunice… alles lezen - 29-04-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey Design

"Een toegewijde docente! Eva deed het prima, het verhaal kwam over.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 6
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 29-04-2020 00:00

"Een toegewijde docente! Eva deed het prima, het verhaal kwam over.Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 6In hoeverre heb je geleerd wat j… alles lezen - 29-04-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey Design

"Er was voldoende creativiteit om de cursus online toch doorgang te laten vinden - het was trial en error, maar dat was voldoende gecommuniceerd vooraf.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 29-04-2020 00:00

"Er was voldoende creativiteit om de cursus online toch doorgang te laten vinden - het was trial en error, maar dat was voldoende gecommunice… alles lezen - 29-04-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey Design

"Goede afwisseling van presentatie en zelf aan de slag.
Fijne docent. Veel geleerd in korte tijd.
Lekker lunch en quiches.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 14-11-2019 00:00

"Goede afwisseling van presentatie en zelf aan de slag. Fijne docent. Veel geleerd in korte tijd. Lekker lunch en quiches.Hoe waardeer je … alles lezen - 14-11-2019 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey Design

"Op de trainer, Martijn. Hij is zeer charismatisch en weet de stof op een natuurlijke en leuke manier over te brengen.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 12-11-2019 00:00

"Op de trainer, Martijn. Hij is zeer charismatisch en weet de stof op een natuurlijke en leuke manier over te brengen.Hoe waardeer je de trai… alles lezen - 12-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey Design

"De stijl waarop de cursus is opgezet. De hele dag door is mijn interesse behouden en hebben we op zowel een theoretisch als praktisch vlak kennis opgedaan!
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 8" - 22-07-2019 00:00

"De stijl waarop de cursus is opgezet. De hele dag door is mijn interesse behouden en hebben we op zowel een theoretisch als praktisch vlak k… alles lezen - 22-07-2019 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)