Customer Journey - SRM Track - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Customer Journey - SRM Track - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,0
Gemiddeld cijfer voor Customer Journey - SRM Track - Dag
Gebaseerd op 49 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee meer oefeningen in voor mogen komen. Ik ben absoluut van learning by doing. Maar overal veel van opgestoken en zeker een aanrader om te doen. " - 22-05-2018 00:00

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee… alles lezen - 22-05-2018 00:00

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
7 mei. 2025
Toon rooster
event 7 mei 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeAmsterdam
19 sep. 2025
Toon rooster
event 19 september 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeEindhoven
19 sep. 2025
Toon rooster
event 19 september 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
placeRotterdam
19 sep. 2025
Toon rooster
event 19 september 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
19 sep. 2025
Toon rooster
event 19 september 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
19 sep. 2025
Toon rooster
event 19 september 2025, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
4 nov. 2025
Toon rooster
event 4 november 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeEindhoven
4 nov. 2025
Toon rooster
event 4 november 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
placeRotterdam
4 nov. 2025
Toon rooster
event 4 november 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
4 nov. 2025
Toon rooster
event 4 november 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
4 nov. 2025
Toon rooster
event 4 november 2025, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
12 jan. 2026
Toon rooster
event 12 januari 2026, 09:30-16:30, Amsterdam
placeEindhoven
12 jan. 2026
Toon rooster
event 12 januari 2026, 09:30-16:30, Eindhoven
placeRotterdam
12 jan. 2026
Toon rooster
event 12 januari 2026, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
12 jan. 2026
Toon rooster
event 12 januari 2026, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
12 jan. 2026
Toon rooster
event 12 januari 2026, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
12 mrt. 2026
Toon rooster
event 12 maart 2026, 09:30-16:30, Amsterdam
placeEindhoven
12 mrt. 2026
Toon rooster
event 12 maart 2026, 09:30-16:30, Eindhoven
placeRotterdam
12 mrt. 2026
Toon rooster
event 12 maart 2026, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
12 mrt. 2026
Toon rooster
event 12 maart 2026, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie aan de hand van klantreizen de bedrijfsresultaten verbeteren.

Hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een bestaande klant later alsnog afhaakt? In deze SRM Track krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.

In deze training ver…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Journey, SEO, UX / User Experience Design, Neuromarketing en Beïnvloedingspsycholoog.

Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie aan de hand van klantreizen de bedrijfsresultaten verbeteren.

Hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een bestaande klant later alsnog afhaakt? In deze SRM Track krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.

In deze training verdiep je je in de customer journey. Waar komt de klant het eerst met je organisatie of product in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Je onderzoekt hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar de klant gedurende deze journey tegenaan loopt. Door funneloptimalisatie verhoog je de conversie en minimaliseer je frictie voor zowel potentiële als bestaande klanten. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Alle relevante informatie die je nodig hebt, vind je in onze online leeromgeving.

In deze training verdiep je je in de customer experience. Je leert de klantreis en touchpoints in kaart brengen en kunt deze door middel van persona's op de verschillende klantgroepen afstemmen. Je leert data van verschillende touchpoints meten en interpreteren. Hierdoor ben je in staat verbeteringen voor te stellen en te implementeren in je organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

o Wat is customer journey?
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey denken implementeren in je organisatie

1 dagen

Trainingen

SRM-TCJ|Customer Journey - SRM Track

Brand Owner

8,0
Gemiddeld cijfer voor Customer Journey - SRM Track - Dag
Gebaseerd op 49 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee meer oefeningen in voor mogen komen. Ik ben absoluut van learning by doing. Maar overal veel van opgestoken en zeker een aanrader om te doen. " - 22-05-2018 00:00

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee… alles lezen - 22-05-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Op zich was het een interessante cursus waarbij vooral het praktijkgedeelte erg nuttig was. Maar de cursus miste teveel strategische inzichten tijdens de lesavonden. Dit was voor de meeste deelnemers het belangrijkste leerdoel van de opleiding." - 13-03-2018 00:00

"Op zich was het een interessante cursus waarbij vooral het praktijkgedeelte erg nuttig was. Maar de cursus miste teveel strategische inzicht… alles lezen - 13-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Ik vond de cursus van toegevoegde waarde voor mijn werk als marketingcommunicatieadviseur. Ik zal de cursus dan ook zeker aanraden bij collega's die zich ori�nteren op een cursus voor verdieping van hun vak. Een leerzame en leuke cursus!" - 12-01-2018 00:00

"Ik vond de cursus van toegevoegde waarde voor mijn werk als marketingcommunicatieadviseur. Ik zal de cursus dan ook zeker aanraden bij colle… alles lezen - 12-01-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Een cursus op hoog niveau, gegeven door enthousiaste personen. Theorie is direct toe te passen in de praktijk. Het geeft je inzicht hoe de klant de 'reis' beleefd i.p.v. hoe jij denkt dat ie 'm beleefd. Met de uitkomsten van de journeys verwacht ik aanpassingen te kunnen maken die een positieve bijdrage zullen leveren aan de bedrijfsvoering. " - 09-01-2018 00:00

"Een cursus op hoog niveau, gegeven door enthousiaste personen. Theorie is direct toe te passen in de praktijk. Het geeft je inzicht hoe de… alles lezen - 09-01-2018 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey - SRM Track - Dag

"In de Masterclass Customer Journey leer je hoe je een klantreis in kaart kunt brengen om vervolgens te bekijken op welke momenten je het verschil kunt maken, een 9+ idee kunt verzinnen. Erg leerzaam, veel praktijkvoorbeelden en de afsluitende tweedaagse is erg leuk en interessant!" - 05-01-2018 00:00

"In de Masterclass Customer Journey leer je hoe je een klantreis in kaart kunt brengen om vervolgens te bekijken op welke momenten je het ver… alles lezen - 05-01-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Het blijft een gouden formule; eerst de theorie leren en het daarna -met vakgenoten- zelf doen. Door het Do It weekend leer je je studie/vakgenoten beter kennen en het is even leerzaam om te horen hoe zij in hun werkomgeving communicatie en marketing inzetten. " - 29-08-2017 00:00

"Het blijft een gouden formule; eerst de theorie leren en het daarna -met vakgenoten- zelf doen. Door het Do It weekend leer je je studie/vak… alles lezen - 29-08-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Prima cursus, met veel praktijkvoorbeelden. Eyeopener. Een les was iets saaier, door de grootte van de groep verslapte mijn aandacht bij alle voorbeelden van de deelnemers (dat toen ook aangegeven in de evaluaties). Do-iT weekend was geweldig. Veel tips en trucs gekregen die ik nu ook heb toegepast in mijn werk. Ben er druk mee bezig en al gepresenteerd aan directie!" - 14-08-2017 00:00

"Prima cursus, met veel praktijkvoorbeelden. Eyeopener. Een les was iets saaier, door de grootte van de groep verslapte mijn aandacht bij all… alles lezen - 14-08-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Interessante masterclass, vooral wanneer je vanuit je eigen praktijk een case kunt ontwikkelen, hoewel dat voor de Do it tweedaagse niet het meest relevant is. Mag tijdens de avonden meer aandacht besteed worden aan het ontwikkelen van de eigen case, en de noodzaak v.d. voorbereiding hiervan t.b.v. de 2-daagse. " - 02-08-2017 00:00

"Interessante masterclass, vooral wanneer je vanuit je eigen praktijk een case kunt ontwikkelen, hoewel dat voor de Do it tweedaagse niet het… alles lezen - 02-08-2017 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Erg fijne masterclass. Door de (relatief) korte duur is het goed behapbaar naast het werk. Fijne coaches zorgen ervoor dat er altijd ruimte is voor vragen of individuele begeleiding. De Do-it-tweedaagse is erg leuk en intensief! Direct het geleerde in de praktijk brengen, top!" - 02-08-2017 00:00

"Erg fijne masterclass. Door de (relatief) korte duur is het goed behapbaar naast het werk. Fijne coaches zorgen ervoor dat er altijd ruimte … alles lezen - 02-08-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Prima cursus, maar miste diepgang en concrete tips en handvatten voor de praktijk. Voelt toch een beetje onaf. Tweedaagse daarentegen was top, hier heb ik echt veel opgestoken. Conclusie: onderwerp is te groot voor een masterclass, er zijn meer lessen nodig om dit goed in de vingers te krijgen. " - 01-08-2017 00:00

"Prima cursus, maar miste diepgang en concrete tips en handvatten voor de praktijk. Voelt toch een beetje onaf. Tweedaagse daarentegen was to… alles lezen - 01-08-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Customer Journey - SRM Track - Dag

"De masterclass is een mooie manier om kennis te maken met Customer Journeys. Om er zelf zelfstandig mee aan de slag te gaan is echter meer kennis en ervaring nodig." - 28-07-2017 00:00

"De masterclass is een mooie manier om kennis te maken met Customer Journeys. Om er zelf zelfstandig mee aan de slag te gaan is echter meer k… alles lezen - 28-07-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Ik vond met name de avond lessen in een aantal gevallen wollig en langdradig, met enorm volle sheets die amper te lezen waren. Door de volle sheets had ik zelf bijvoorbeeld minder goed aandacht voor de docent." - 28-07-2017 00:00

"Ik vond met name de avond lessen in een aantal gevallen wollig en langdradig, met enorm volle sheets die amper te lezen waren. Door de volle… alles lezen - 28-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Is een mooie, leerzaam en inspirerende Masterclass waarin in korte tijd de gehele Customer Journey wordt doorlopen." - 25-06-2017 00:00

"Is een mooie, leerzaam en inspirerende Masterclass waarin in korte tijd de gehele Customer Journey wordt doorlopen. " - 25-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"niet alleen theorie, maar ook voldoende praktijkvoorbeelden het do it weekend is echt een aanrader en leerzaam" - 16-06-2017 00:00

"niet alleen theorie, maar ook voldoende praktijkvoorbeelden het do it weekend is echt een aanrader en leerzaam " - 16-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"de masterclass is een zeer waardevolle toevoeging geweest op de werkzaamheden die wij uitvoeren en op vele zaken toepasbaar" - 09-06-2017 00:00

"de masterclass is een zeer waardevolle toevoeging geweest op de werkzaamheden die wij uitvoeren en op vele zaken toepasbaar " - 09-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"goede opleiding, veelomvattend zowel theorie als praktijk, heel veel handvatten om direct mee aan de slag te gaan binnen het bedrijf" - 09-06-2017 00:00

"goede opleiding, veelomvattend zowel theorie als praktijk, heel veel handvatten om direct mee aan de slag te gaan binnen het bedrijf " - 09-06-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Een aantal bijeenkomsten was zeer de moeite waard, maar er zaten er ook 3 bij die kwalitatief veel minder waren en weinig inspireerden. Het was mooi om echt met cases aan de slag te gaan waardoor de stof ging leven. Hoe meer praktijkvoorbeelden, hoe beter." - 14-05-2017 00:00

"Een aantal bijeenkomsten was zeer de moeite waard, maar er zaten er ook 3 bij die kwalitatief veel minder waren en weinig inspireerden. Het … alles lezen - 14-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Inspirerend, theoretisch en praktisch. Deze combinatie, plus de interactie met vakgenoten, vormt de toegevoegde waarde." - 12-05-2017 00:00

"Inspirerend, theoretisch en praktisch. Deze combinatie, plus de interactie met vakgenoten, vormt de toegevoegde waarde. " - 12-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Ik vond de Masterclass Customer Journey super leuk en leerzaam. Je hoort iedereen over dit onderwerp praten en wil er wat mee, maar zonder een goede basis gaat dat zeker niet lukken. Die stevige basis wordt gelegd tijdens de bijeenkomsten en wordt in de praktijk gebracht tijdens het do-it weekend. Nogmaals een aanrader." - 09-05-2017 00:00

"Ik vond de Masterclass Customer Journey super leuk en leerzaam. Je hoort iedereen over dit onderwerp praten en wil er wat mee, maar zonder e… alles lezen - 09-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
M!eke
8
Customer Journey - SRM Track - Dag

"Een hele prettige Masterclass Customer Journey. Betrokken en bevlogen docenten, goede cases, sprekende voorbeelden. Praktisch tips en tools waarmee je goed uit de voeten kunt en goed/handig boek waarop je kunt terugvallen om de theorie (incl voorbeelden) te(rug te) lezen. Tijdens do-it weekend handen uit de mouwen met andere gedreven enthousiastelingen. Aanrader wat mij betreft." - 05-05-2017 17:10

"Een hele prettige Masterclass Customer Journey. Betrokken en bevlogen docenten, goede cases, sprekende voorbeelden. Praktisch tips en tools … alles lezen - 05-05-2017 17:10

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)