Klantvriendelijke Klachtafhandeling

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klantvriendelijke Klachtafhandeling

ExplainiT
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.252 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Arnhem
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Arnhem
placeDen Haag
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Den Haag
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Den Haag
placeEindhoven
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Eindhoven
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Eindhoven
placeGroningen
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Groningen
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Groningen
placeHengelo
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Hengelo
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Hengelo
placeRotterdam
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Rotterdam
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024
Toon rooster
event 10 april 2024, 09:30-16:30, Zwolle
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Arnhem
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Arnhem
placeDen Haag
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Den Haag
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Den Haag
placeEindhoven
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Eindhoven
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Eindhoven
placeGroningen
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Groningen
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Groningen
placeHengelo
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Hengelo
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Hengelo
placeRotterdam
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Rotterdam
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024
Toon rooster
event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Zwolle
event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
3 jun. 2024 tot 10 jun. 2024
Toon rooster
event 3 juni 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
event 10 juni 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
3 jun. 2024 tot 10 jun. 2024
Toon rooster
event 3 juni 2024, 09:30-16:30, Arnhem
event 10 juni 2024, 09:30-16:30, Arnhem

Beschrijving

In de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je klachten professioneel af te handelen. Hierdoor verlies je een klant niet, maar verstevig je juist de relatie. De training is bedoeld voor medewerkers die contact onderhouden met klanten.

Doelgroep

De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
  • Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
  • Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
  • Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
  • Kun je je beter inleven in de kl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klachtenbehandeling, Service level (agreement) management, Omgaan met, Stress en Omgaan met weerstand.

In de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je klachten professioneel af te handelen. Hierdoor verlies je een klant niet, maar verstevig je juist de relatie. De training is bedoeld voor medewerkers die contact onderhouden met klanten.

Doelgroep

De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
  • Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
  • Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
  • Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
  • Kun je je beter inleven in de klant.

Voorkennis

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

Klachtenmanagement

  • Toegankelijkheid tonen
  • Outside-in benadering
  • Klachten als kans zien
  • Verschillende klanttypen

Uitgangspunten klachtafhandeling

  • Klachten herkennen
  • Omgaan met spanning en emoties
  • Lastige gesprekken voeren
  • Principes voor klantgerichte reacties
  • Stappenplan voor het afhandelen van klachten

Klachtgesprek

  • Mondeling, schriftelijk en telefonisch
  • Klachten aanvaarden of afwijzen
  • Afhandeling uitstellen
  • Het herstellen van vertrouwen
  • Klacht terugbrengen naar de organisatie

Leermateriaal

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Certificering

Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantvriendelijke Klachtafhandeling’.

Aanpak

Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.

Incompany & Maatwerk

Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)