Klantvriendelijke Klachtafhandeling
- Tijdsduur
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Amsterdam event 17 april 2024, 09:30-16:30, Amsterdam |
placeArnhem 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Arnhem event 17 april 2024, 09:30-16:30, Arnhem |
placeDen Haag 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Den Haag event 17 april 2024, 09:30-16:30, Den Haag |
placeEindhoven 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Eindhoven event 17 april 2024, 09:30-16:30, Eindhoven |
placeGroningen 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Groningen event 17 april 2024, 09:30-16:30, Groningen |
placeHengelo 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Hengelo event 17 april 2024, 09:30-16:30, Hengelo |
placeRotterdam 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Rotterdam event 17 april 2024, 09:30-16:30, Rotterdam |
placeUtrecht 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 17 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeZwolle 10 apr. 2024 tot 17 apr. 2024Toon rooster event 10 april 2024, 09:30-16:30, Zwolle event 17 april 2024, 09:30-16:30, Zwolle |
placeAmsterdam 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Amsterdam event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Amsterdam |
placeArnhem 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Arnhem event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Arnhem |
placeDen Haag 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Den Haag event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Den Haag |
placeEindhoven 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Eindhoven event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Eindhoven |
placeGroningen 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Groningen event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Groningen |
placeHengelo 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Hengelo event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Hengelo |
placeRotterdam 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Rotterdam event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Rotterdam |
placeUtrecht 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeZwolle 6 mei. 2024 tot 14 mei. 2024Toon rooster event 6 mei 2024, 09:30-16:30, Zwolle event 14 mei 2024, 09:30-16:30, Zwolle |
placeAmsterdam 3 jun. 2024 tot 10 jun. 2024Toon rooster event 3 juni 2024, 09:30-16:30, Amsterdam event 10 juni 2024, 09:30-16:30, Amsterdam |
placeArnhem 3 jun. 2024 tot 10 jun. 2024Toon rooster event 3 juni 2024, 09:30-16:30, Arnhem event 10 juni 2024, 09:30-16:30, Arnhem |
Beschrijving
In de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je klachten professioneel af te handelen. Hierdoor verlies je een klant niet, maar verstevig je juist de relatie. De training is bedoeld voor medewerkers die contact onderhouden met klanten.Doelgroep
De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
- Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
- Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
- Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
- Kun je je beter inleven in de kl…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Doelgroep
De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
- Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
- Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
- Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
- Kun je je beter inleven in de klant.
Voorkennis
Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.
Programma
Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.
Klachtenmanagement
- Toegankelijkheid tonen
- Outside-in benadering
- Klachten als kans zien
- Verschillende klanttypen
Uitgangspunten klachtafhandeling
- Klachten herkennen
- Omgaan met spanning en emoties
- Lastige gesprekken voeren
- Principes voor klantgerichte reacties
- Stappenplan voor het afhandelen van klachten
Klachtgesprek
- Mondeling, schriftelijk en telefonisch
- Klachten aanvaarden of afwijzen
- Afhandeling uitstellen
- Het herstellen van vertrouwen
- Klacht terugbrengen naar de organisatie
Leermateriaal
Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).
Certificering
Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantvriendelijke Klachtafhandeling’.
Aanpak
Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.
Incompany & Maatwerk
Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.