Adviesvaardigheden [CF100E]

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
6 jan. 2020 tot 7 jan. 2020
Amsterdam (Kingsfordweg 43)
2 mrt. 2020 tot 3 mrt. 2020
Zoetermeer (Centrum West 21)
6 mei. 2020 tot 7 mei. 2020

Beschrijving

OVERVIEW

Adviseren is meer dan alleen het demonstreren van je deskundigheid. Je moet in staat zijn om een relatie op te bouwen waarbinnen jouw adviezen worden gewaardeerd en geaccepteerd. Deze training gaat over de ‘consulting lifecycle’, een model dat je helpt om als adviseur te analyseren, adviseren en implementeren.

OBJECTIVES

Na afloop van de cursus zijn de cursisten bekend met het volgende:
  • Het vijfstappenplan van de Consulting Engagement Life Cycle en de belangrijkste bijbehorende acties, om succesvolle adviessessies te kunnen houden met klanten
  • De waarde van technische adviezen voor de klant, voor het adviesbureau en voor de adviseur
  • Het beoordelen van de eigen activiteiten ten opzic…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Adviesvaardigheden, Beïnvloeden, Consultancy, Gesprekstechnieken en Pitchen.

OVERVIEW

Adviseren is meer dan alleen het demonstreren van je deskundigheid. Je moet in staat zijn om een relatie op te bouwen waarbinnen jouw adviezen worden gewaardeerd en geaccepteerd. Deze training gaat over de ‘consulting lifecycle’, een model dat je helpt om als adviseur te analyseren, adviseren en implementeren.

OBJECTIVES

Na afloop van de cursus zijn de cursisten bekend met het volgende:
  • Het vijfstappenplan van de Consulting Engagement Life Cycle en de belangrijkste bijbehorende acties, om succesvolle adviessessies te kunnen houden met klanten
  • De waarde van technische adviezen voor de klant, voor het adviesbureau en voor de adviseur
  • Het beoordelen van de eigen activiteiten ten opzichte van de deskundigheid die technisch adviseurs nodig hebben, en het bepalen hoe sterke punten kunnen worden benut en gaten kunnen worden gedicht
  • Het vergroten van de technische geloofwaardigheid en de technische meerwaarde door adviesvaardigheden toe te voegen aan de bestaande competenties

AUDIENCE

Het programma is bedoeld voor projectmanagers, businessanalisten, IT-professionals, ingenieurs en andere technisch professionals die de resultaten van hun adviessessies willen verbeteren via:
  • het verdiepen van hun kennis en vaardigheden met betrekking tot de hele adviescyclus;
  • het gebruik van een set bewezen hulpmiddelen voor betere resultaten in huidige en toekomstige projecten;
  • het gebruik van communicatietechnieken om wensen en voorkeuren van klanten beter te begrijpen;
  • het op één lijn krijgen van besluitvormers, zodat deze bereid zijn tot aanschaf van systemen en tot betrokkenheid bij een project;
  • het voorbereiden van projectteams op een succesvolle implementatie van de systemen.

CONTENT

INTRODUCTIE
  • Inleiding in de cursus
  • Persoonlijke leerdoelen
  • De Consulting Life Cycle
  • De definitie en waarde van technisch adviseren
  • Het Consulting Competency Model

Module 1: DE KLANT BETREKKEN

  • De samenwerking opstarten
  • Een voorlopige behoeftenanalyse maken
  • Het Strategic Questioning Process – wensen van de klant beter begrijpen
  • Actief luisteren
  • Weerstand bij de klant herkennen en hiermee omgaan
  • De mate van betrokkenheid vastleggen – toestemming krijgen van de klant

Module 2: INFORMATIE VERZAMELEN EN ANALYSEREN

  • Data verzamelen en organiseren
  • Een duidelijke definitie opstellen van de gewenste resultaten
  • Succescriteria bepalen
  • Data analyseren
  • De beste oplossing bepalen
  • De voorlopige aanbevolen oplossing ontwikkelen en testen

Module 3: BEVINDINGEN EN AANBEVELINGEN PRESENTEREN

  • Uw aanbevelingsboodschap voorbereiden
  • Communicatie structureren met het oog op uw doelstellingen
  • Een aantrekkelijke presentatie geven
  • Zorgen of bezwaren van de klant herkennen en afhandelen

Module 4: AANBEVELINGEN VOORBEREIDEN EN IMPLEMENTEREN

  • Implementatierisico’s herkennen en beperken
  • Verantwoordelijkheden overdragen aan projectteams
  • Tijdens de implementatie zorgen voor klanttevredenheid

Module 5: RESULTATEN EVALUEREN EN BETROKKENHEID LATEN DOORGROEIEN

  • Een bepaald adviesproject afronden
  • Het project evalueren en de geleerde lessen vaststellen
  • Successen vieren
  • De relatie verder uitbouwen

AANSLUITEND

  • Uw persoonlijke actieplan

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)