Training Omgaan met lastig gedrag voor Woonconsulenten
Startdata en plaatsen
Match-it biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amersfoort, Amsterdam
Beschrijving
Onze missie is om u voldoende kennis te geven waarmee u uw doel kunt bereiken.
Match-it verzorgt opleidingen die zijn gericht op persoonlijke ontplooiing. Met onze opleidingen richten we ons op het kwalificeren van mensen voor werk, maatschappelijke participatie, en vakbekwaamheid.
Onze opleiding geven wij vanuit een no-nonsense perspectief.
Dat doen we met training, advies en inspiratie. Zowel in open aanbod als incompany. Boeiend, op maat en doelgericht en direct toepasbaar.
Training Omgaan met lastig gedrag voor Woonconsulenten
Deze training geven we alleen in-company.
Doel
Klanten kunnen in de dagelijkse praktijk veel van u vragen. Aan u de taak om te achterhalen wat uw klant precies wil en wat hij belangrijk vindt. Hoe wil hij/zij worden behandeld? Uw kwaliteiten als corporatiemedewerker moeten hierbij aansluiten. Hoe vaardig bent u in de dagelijkse communicatie met uw klanten? En welke houding en uitstraling zien ze bij u? Hoe gaat u om met hun klachten?
Resultaat
In deze training leert u om op professionele wijze te reageren op lastig gedrag. En weet u de vele facetten van communicatie te herkennen en toe te passen.
Werkwijze
Een samenspel van theo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Onze missie is om u voldoende kennis te geven waarmee u uw doel kunt bereiken.
Match-it verzorgt opleidingen die zijn gericht op persoonlijke ontplooiing. Met onze opleidingen richten we ons op het kwalificeren van mensen voor werk, maatschappelijke participatie, en vakbekwaamheid.
Onze opleiding geven wij vanuit een no-nonsense perspectief.
Dat doen we met training, advies en inspiratie. Zowel in open aanbod als incompany. Boeiend, op maat en doelgericht en direct toepasbaar.
Training Omgaan met lastig gedrag voor Woonconsulenten
Deze training geven we alleen in-company.
Doel
Klanten kunnen in de dagelijkse praktijk veel van u vragen. Aan u de taak om te achterhalen wat uw klant precies wil en wat hij belangrijk vindt. Hoe wil hij/zij worden behandeld? Uw kwaliteiten als corporatiemedewerker moeten hierbij aansluiten. Hoe vaardig bent u in de dagelijkse communicatie met uw klanten? En welke houding en uitstraling zien ze bij u? Hoe gaat u om met hun klachten?
Resultaat
In deze training leert u om op professionele wijze te reageren op lastig gedrag. En weet u de vele facetten van communicatie te herkennen en toe te passen.
Werkwijze
Een samenspel van theorie en praktijk (oefenen).
Vragen vanuit de woonconsulenten zelf.
Tijd
De training duurt 1 dag.
Trainer
Paul Tijssen
Jurist afgestudeerd in arbeidsrecht
Ervaren trainer op NLP leest
Coach, NMI mediator, erkend door het CCV
Interim management
Oprichter van:Match-it.info, buurtbemiddelingsacademie.nl,
mediationscholing.nl, opleidingmediator.nl
Locatie
In overleg
Opzet van de training
In het eerste en tweede dagdeel komen o.a. volgende onderwerpen aan bod:
- Wat is communicatie?
- De 12 basisbehoeften
- Welke vormen van angst zijn er (van jezelf en van de ander)
- De voordelen van een conflict
- Leren vragen stellen en doorvragen
- Ik-boodschappen en jij-boodschappen
- Verbaal en non-verbaal gedrag
- Actief luisteren (gedragkenmerken)
- Houding en energie
- Kritiek leren ontvangen en geven (onderscheid tussen persoon en gedrag)
- Hoe lastig gedrag en agressie te hanteren
Trainingsacteur
Ook is het mogelijk om live te oefenen met een trainingsacteur, waarbij men in een veilige omgeving door weerstanden of problemen heen kan gaan.
Trainingsmap
Voor elke deelnemer is een map met het cursusmateriaal beschikbaar.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.