Omgaan met emoties & weerstanden

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Omgaan met emoties & weerstanden

Merlijn
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 58 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met emoties & weerstanden
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Wouter de Haan
Vertrouwenspersoon
10
Omgaan met emoties & weerstanden

"Wat een gave training en wat een bevlogen trainer. Deze training raakt precies waar het soms om gaat. Je gaat aan de slag met wat niet alleen de emotie en weerstand van de ander, maar juist ook die van jou. Wat houdt je tegen om soms iets te zeggen terwijl je het wel voelt. Mark voelt dat precies aan en nodigt je uit op een evenwichtige en veilige manier om dit toch te gaan doen en te delen met jezelf en de groep. " - 20-12-2023 06:45

"Wat een gave training en wat een bevlogen trainer. Deze training raakt precies waar het soms om gaat. Je gaat aan de slag met wat niet allee… alles lezen - 20-12-2023 06:45

Startdata en plaatsen

placePutten
25 nov. 2025 tot 26 nov. 2025
Toon rooster
event 25 november 2025, 10:00-17:00, Putten, Dag 1
event 26 november 2025, 10:00-17:00, Putten, Dag 2

Beschrijving

We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als conflictprofessional effectief emotionele communicatie kunt beïnvloeden. Hoe kun je als gespreksleider

Omgaan met emoties en sluimerende emoties van cliënten hoort bij de gewone uitdagingen van het werk van de conflictprofessional, maar soms zijn er bepaalde typen emoties of vormen van weerstand die meer dan uitdagend zijn, waarbij doelen niet worden bereikt of de professional zelf geëmotioneerd raakt.

Om beter toegerust te zijn voor dat soort situaties kan de conflictprofessional het eigen begrip van emoties en weerstanden verdiepen, vaardigheden in het omgaan met emoties en weerstanden verster…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit, Conflicthantering en Klachtenbehandeling.

We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als conflictprofessional effectief emotionele communicatie kunt beïnvloeden. Hoe kun je als gespreksleider

Omgaan met emoties en sluimerende emoties van cliënten hoort bij de gewone uitdagingen van het werk van de conflictprofessional, maar soms zijn er bepaalde typen emoties of vormen van weerstand die meer dan uitdagend zijn, waarbij doelen niet worden bereikt of de professional zelf geëmotioneerd raakt.

Om beter toegerust te zijn voor dat soort situaties kan de conflictprofessional het eigen begrip van emoties en weerstanden verdiepen, vaardigheden in het omgaan met emoties en weerstanden versterken en de omgang met eigen emoties verbeteren. Voor het vergroten van het vakmanschap via bovengenoemde wegen is de tweedaagse verdiepingstraining Omgaan met emoties en weerstanden ontwikkeld.

We richten ons daarbij op een aantal vragen;

- Hoe kunnen we emoties en weerstanden duiden?
- Hoe kunnen we als conflictprofessional effectief emotionele communicatie beïnvloeden?
- Welke culturele regels over het uiten van emoties herkennen we en wat zijn de gevolgen daarvan voor effectieve communicatie?
- Wat zijn effectieve strategieën in het omgaan met de eigen emoties?
- Hoe kunnen eigen gevoelens en de uiting daarvan constructief worden ingezet in de communicatie?

Wat leer je en op welke

Drijfveren transformeren in belangen en interventies voor een efficiënte regie

- mediators, conflictprofessionals en advocaten;
- vertrouwenspersonen, klachtbehandelaren en ombudsfunctionarissen;
- leidinggevenden in het bedrijfsleven / HR professionals;
- medewerkers bezwaar en beroep;
- OR leden;
- zij die bemiddelingsgericht willen werken zoals managers, hoorzitters en voorzitters;
- voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
- zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

- U realiseert bij uzelf, binnen een persoonlijk gekozen ontwikkeldoel (betreffende het omgaan met emoties en weerstanden), een verbetering in de vorm van verdieping van inzicht en het versterken van vaardigheden.
- u verrijkt uw kennis over de functie van emoties en over de “emotie achter de emotie”.
- uw interventiepalet in het professioneel omgaan met emoties wordt verbreed door het verkrijgen van handvatten en situationele vuistregels.
- u kunt weerstanden herkennen en heeft handvatten ontvangen om deze weg te nemen.
- u heeft het omgaan met de eigen emoties en het inzetten daarvan in de communicatie versterkt.

Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure (https://www.merlijngroep.nl/?redirect_sf=a0Z2400000CHtjYEAT).

Dag 1

Ochtendprogramma

09.30 - 10.00 : Ontvangst met koffie/thee, informeel kennismaken met trainer en collega deelnemers

10.00 - 10.10 : Welkom, huishoudelijke afspraken,

10.10 - 10.45 : Opdracht focus op individueel ontwikkeldoel. Plenaire terugkoppeling en afspraken leerklimaat en feedback, overige leerwensen

10.45 - 11.15 : Inleiding gevoelens en emoties, diverse verklaringsmodellen

11.15 - 11.30 : Pauze

11.30 - 12.15 : Verdiepende opdracht over een specifieke emotie, plenaire nabespreking

12.15 - 12.30 : Plenaire bespreking over cultuur aspecten en kernaspecten in het omgaan met emoties

12.30 - 13.30 : Lunch

Middagprogramma:

13.30 - 13.50 : Oefening omgaan met weerstand

13.50 - 14.15 : Inleiding weerstand en interventies omgaan met weerstand

14.15 – 15.00 : Inleiding interventies emoties/gevoelens/behoeftes

15.00 - 15.15 : Pauze

15.15 – 16.30 : Oefening interventies omgaan met weerstanden en emoties

16.30 – 16.45 : Verankering leeropbrengsten

16.45 - 17.00 : Terugblik op de dag, vooruitblik op dag 2

Dag 2

Ochtendprogramma:

09.30 - 10.00 : Ontvangst met koffie/thee

10.00 - 10.15 : Terugblik dag 1, vragen

10.15 - 10.45 : Oefening eigen emoties

10.45 - 11.15 : Inleiding omgaan met eigen emoties; emotieregulatie en effectief uiten eigen emoties en gevoelens

11.15 - 11.30 : Pauze

11.30 - 12.15 : Oefening effectief uiten eigen gevoelens en emoties

12.15 - 12.30 : Voorbereiding middag

12.30 - 13.30 : Lunch

Middagprogramma:

13.30 - 15.15: Integratie oefening; interventies omgaan met emoties, weerstanden en eigen emoties

15.15 - 15.30 : Pauze

15.30 - 16.30 : Integratie oefening; interventies omgaan met emoties, weerstanden en eigen emoties

16.30 - 16.45 : Verankering leeropbrengsten

16.45 - 17.00 : Terugblik op de training, de leerdoelen en het geleerde, feedback deelnemers

17.00 - ……… : Merlijn borrel

Voor wie werkt als mediator.

- PE: 12 MfN cat. 1a
- PE: 9 LVV

Merlijn Groep (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties. Ons motto ‘professionals voor professionals’.

10
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met emoties & weerstanden
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Wouter de Haan
Vertrouwenspersoon
10
Omgaan met emoties & weerstanden

"Wat een gave training en wat een bevlogen trainer. Deze training raakt precies waar het soms om gaat. Je gaat aan de slag met wat niet alleen de emotie en weerstand van de ander, maar juist ook die van jou. Wat houdt je tegen om soms iets te zeggen terwijl je het wel voelt. Mark voelt dat precies aan en nodigt je uit op een evenwichtige en veilige manier om dit toch te gaan doen en te delen met jezelf en de groep. " - 20-12-2023 06:45

"Wat een gave training en wat een bevlogen trainer. Deze training raakt precies waar het soms om gaat. Je gaat aan de slag met wat niet allee… alles lezen - 20-12-2023 06:45

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)