Training Telefonische Incasso
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Het Credit Management Instituut "Dé Opleider voor Credit Professionals"
Telefonische Incasso
In de training Telefonische Incasso leren wij u hoe u de verantwoordelijkheid neemt in debiteuren- gesprekken. U leert zich bewust te worden van de wijze waarop u nu debiteurengesprekken voert en hoe u dit effectiever en meer resultaatgericht kunt doen. Wij leren u de leiding in het gesprek te nemen en te houden, en het gesprek die richting op te sturen die u wenst. Na afloop van deze training krijgt u geen verkeerde antwoorden meer, u heeft hooguit de verkeerde vragen gesteld. Door middel van veel verschillende soorten vraagtechnieken geven wij u, aan de hand van praktijkvoorbeelden, inzicht in de wijze waarop uw debiteur, maar ook uzelf handelt. Middels gesimuleerde …

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Het Credit Management Instituut "Dé Opleider voor Credit Professionals"
Telefonische Incasso
In de training Telefonische Incasso leren wij u hoe u de verantwoordelijkheid neemt in debiteuren- gesprekken. U leert zich bewust te worden van de wijze waarop u nu debiteurengesprekken voert en hoe u dit effectiever en meer resultaatgericht kunt doen. Wij leren u de leiding in het gesprek te nemen en te houden, en het gesprek die richting op te sturen die u wenst. Na afloop van deze training krijgt u geen verkeerde antwoorden meer, u heeft hooguit de verkeerde vragen gesteld. Door middel van veel verschillende soorten vraagtechnieken geven wij u, aan de hand van praktijkvoorbeelden, inzicht in de wijze waarop uw debiteur, maar ook uzelf handelt. Middels gesimuleerde praktijkcases krijgt u de mogelijkheid het geleerde te oefenen in de praktijk.
Voor wie bestemd?
Debiteurenbeheerder, Credit Controller en Collector, (Assistent) Credit Manager, Credit Consultant, Leidinggevende, Directie mkb
Uw leerresultaat
Na afloop van deze training:
- Heeft u inzicht verworven in de wijze waarop u nu gesprekken voert (bewustzijn)
- Heeft u inzicht in uw eigen stijl van overleven en verbinding maken
- Bent u in staat zelfstandig en resultaatgericht debiteurengesprekken naar uw hand te zetten
- Kent u de verschillen tussen onderhoudende, instructieve en beoordelende communicatie
- Beschikt u over instrumenten om met ‘lastige debiteuren’ om te gaan
- Bent u nog beter in staat assertief te reageren op debiteuren
- Heeft u inzicht gekregen in directere communicatie
- Heeft u inzicht gekregen in het belang van goed debiteurenbeheer en bent u tevens in staat uw resultaten cijfermatig te onderbouwen
Programma
- Wat levert effectief debiteurenheer organisaties op?
- Inzicht in het communicatieproces
- Niveaus van communicatie
- Van overleven naar verbinding maken met debiteuren
- De kunst van het vragenstellen
- Omgaan met en weerstand bieden aan lastige debiteuren en debiteurensmoezen
- In de praktijk oefenen van het geleerde (gesimuleerde cases)
Vervolgtraining
- Terugkomdag Telefonische Incasso TTI
- Telefonische Incasso Gevorderd TIG
- Credit Management Basis CMB
- Leergang Incasso Specialist IS
NB: Wij bieden al onze open trainingen, opleidingen en seminars ook in-company aan
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.