Cursus Telefoneren

Type product
Niveau

Cursus Telefoneren

LSSO Opleidingen
Logo van LSSO Opleidingen

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Haal meer uit jezelf en VERGROOT je kansen!

CURSUS TELEFONEREN

Wil jij deze cursus Telefoneren volgen?

Bij LSSO Opleidingen kun je direct starten!

Tijdens de cursus Telefoneren van LSSO Opleidingen richten wij ons op de telefoongesprekken je veel zult voeren. Doorverbinden, afspraken maken, informatie verstrekken zijn belangrijker dan bijvoorbeeld het voeren van een verkoopgesprek.

Omdat de telefonist(e) echter vaak het eerste aanspreekpunt is in een bedrijf komen diverse aspecten van verkoopgesprek, klachtenbehandeling, e.d. wel aan de orde.

De telefonist(e) is het visitekaartje van het bedrijf. Hoewel uiteraard het telefoongedrag van alle medewerkers van een bedrijf correct moet zijn, geldt dit zeker voor de telefonistes en adm…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Haal meer uit jezelf en VERGROOT je kansen!

CURSUS TELEFONEREN

Wil jij deze cursus Telefoneren volgen?

Bij LSSO Opleidingen kun je direct starten!

Tijdens de cursus Telefoneren van LSSO Opleidingen richten wij ons op de telefoongesprekken je veel zult voeren. Doorverbinden, afspraken maken, informatie verstrekken zijn belangrijker dan bijvoorbeeld het voeren van een verkoopgesprek.

Omdat de telefonist(e) echter vaak het eerste aanspreekpunt is in een bedrijf komen diverse aspecten van verkoopgesprek, klachtenbehandeling, e.d. wel aan de orde.

De telefonist(e) is het visitekaartje van het bedrijf. Hoewel uiteraard het telefoongedrag van alle medewerkers van een bedrijf correct moet zijn, geldt dit zeker voor de telefonistes en administratief medewerkers.

De cursus richt zich dan ook op het aanbrengen van correcte telefoonmanieren, waarbij uitgangspunt is dat de telefonist(e) zichzelf blijft.

Geen gekunsteld, wel correct telefoongedrag is het motto.

Wij bieden de cursus aan via onze unieke blended learning methode met optimale persoonlijke begeleiding. Bij ons gaat de cursus ALTIJD door! Je start op het voor jou gewenste moment en studeert waar en wanneer je maar wilt!

UNIEKE BLENDED LEARNING METHODE

Bij ieder onderwerp van de cursus dat extra uitleg nodig heeft zie je in je digitale lesboek een INSTRUCTIEFILM, waarin jouw docent je echt lesgeeft. Je hoeft dus niet naar school en toch krijg je les!

Daarna volgen de vragen en/of opdrachten met uitwerkingen, zodat je kunt zien of je alles goed hebt geleerd en begrepen.

Heb je vragen? Je kunt ze stellen via ons FORUM. Je krijgt binnen één werkdag antwoord!

Je kunt gratis deelnemen aan scholingsbijeenkomsten!

Nieuwsgierig geworden? Lees meer op onze website! Je kunt ons natuurlijk ook bellen of mailen!

INHOUD VAN DE CURSUS

In de cursus Telefoneren van LSSO Opleidingen worden de volgende onderwerpen behandeld:

Communicatie

  • het communicatieproces
  • eenzijdige en tweezijdige communicatie
  • verbale en non-verbale communicatie
  • expressie en intonatie
  • formele, informele, corporate communicatie
  • communicatiestoornissen

Klantgericht handelen

  • kenmerken van klantgericht handelen
  • valkuilen bij klantgericht handelen

Gesprekstechnieken

  • luistertechniek
  • vraagtechniek
  • argumentatietechniek
  • taaltechniek

Telefoongesprekken voorbereiden

  • infrastructuur
  • organisatie
  • human capital

Telefoongesprekken voeren

  • openingsfase
  • informatiefase
  • actiefase
  • afsluitfase

Soorten gesprekken

  • informatiegesprek
  • verkoopgesprek
  • slecht-nieuws-gesprek
  • klachtenbehandeling

Communicatie-infrastructuur

  • telefooncentrale
  • antwoordapparaat
  • mobiele telefoon
  • fax-apparaat
  • e-mail en internet / intranet

Telecommunicatiediensten

  • internationaal bellen
  • binnenlandse diensten
  • telefonisch vergaderen
  • video-conferencing
  • call centers

Telefoonetiquette en -alfabet

Telefoonoefeningen

PROEFLES

Wil je graag weten hoe onze blended learning omgeving eruitziet en hoe deze leeromgeving werkt? Bekijk eens een gratis proefles op onze website!

NIVEAU

Het niveau van deze cursus is te vergelijken met MBO, niveau 2.

STUDIEDUUR

We raden je aan om voor deze cursus 10 lesweken in te plannen. De studiebelasting is 9 tot 11 klokuren per week. Natuurlijk kun je de studieduur naar wens aanpassen, afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt.

STARTMOGELIJKHEDEN

Je kunt starten waar en wanneer je wenst!

EXAMEN / CERTIFICATEN

De cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen (schriftelijk + mondeling gedeelte) dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat verstrekt Examenbureau LSSO een certificaat.

Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op de website van Examenbureau LSSO.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Telefoneren.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)