Klantvriendelijk telefoneren

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klantvriendelijk telefoneren

train2work
Logo van train2work
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 train2work heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 79 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRijswijk
4 apr. 2023 tot 5 apr. 2023
Toon rooster
event 4 april 2023, 09:30-16:30, Rijswijk
event 5 april 2023, 09:30-16:30, Rijswijk

Beschrijving

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om digitaal werken, sterk communiceren, je persoonlijke effectiviteit of vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei jij mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte trainingen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof trainingsruimtes in Rijswijk, via online live workshops en op maat bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit, zekerheid en eerlijkheid. 

Wat is jouw volgende stap?
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Leer hoe gesprekstechnieken je houvast geven in klantgerichte telefoongesprekken in deze praktijkgerichte training Klantvriendelijk telefoneren.

Hoe bereid jij je voor op een telefoongesprek? Hoe reageer je op emoties van je klant? Welke gesprekstechnieken helpen je om positief te reageren op klachten?

In deze praktische training Klantvriendelijk telefoneren krijg je alle antwoorden op deze vragen. Je leert hoe je aan de telefoon omgaat met woede en geagiteerd gedrag en hoe je je verplaatst in de positie en emoties van de klant. Je oefent met klantgerichte en probleemoplossende gesprekstechnieken. Die helpen je om met meer gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie.

Het…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om digitaal werken, sterk communiceren, je persoonlijke effectiviteit of vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei jij mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte trainingen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof trainingsruimtes in Rijswijk, via online live workshops en op maat bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit, zekerheid en eerlijkheid. 

Wat is jouw volgende stap?
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Leer hoe gesprekstechnieken je houvast geven in klantgerichte telefoongesprekken in deze praktijkgerichte training Klantvriendelijk telefoneren.

Hoe bereid jij je voor op een telefoongesprek? Hoe reageer je op emoties van je klant? Welke gesprekstechnieken helpen je om positief te reageren op klachten?

In deze praktische training Klantvriendelijk telefoneren krijg je alle antwoorden op deze vragen. Je leert hoe je aan de telefoon omgaat met woede en geagiteerd gedrag en hoe je je verplaatst in de positie en emoties van de klant. Je oefent met klantgerichte en probleemoplossende gesprekstechnieken. Die helpen je om met meer gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie.

Het programma:
Communicatie

* Communicatiemodel
* Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
* Relationele, emotionele uitwisseling
* De relatie
* Emoties herkennen en erkennen
* Mentale houding: gedrag beïnvloedt gedrag
* Kernkwaliteiten (menstypen)
Telefoneren

* De fasen van een telefoongesprek
* Aannemen van de telefoon
* Doorverbinden / wachtstand
* Telefoonetiquette
* Telefoongedrag
Gesprekstechnieken

* (Actief) luisteren / luistertechnieken;
* Vragen stellen / vraagsoorten / doorvragen
* Samenvatten
* Gesprek structureren
* Leiding nemen en houden
* Stemgebruik, articulatie, klemtoongebruik
* Correct woord- en taalgebruik
* Het internationale spellingsalfabet
Klantgericht telefoneren

* Klantentypologie
* Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
* De klant centraal stellen
* Doelgerichte informatie geven
* Het belang van klantgerichte service
Probleemoplossende gesprekken voeren

* Omgaan met emoties
* Omgaan met weerstand
* Constructief reageren op klachten
* Slecht nieuws gesprek / 'Nee' verkopen
* Het belang van de mentale houding

Interactief en praktijkgericht
Klantvriendelijk telefoneren bij train2work is een klassikale training, gegeven door een enthousiaste trainer. Zij verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden, humoristische videobeelden en heel veel oefeningen. Je oefent met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.

Huiswerk en studiebelasting
Vanwege een huiswerkopdracht zit er 1 week tussen de 1e en 2e lesdag. Je totale studiebelasting is 2,5 dag. Die breid je uit door in de tussenliggende periode met de lesstof te oefenen. Je ervaringen (en knelpunten) kun je dan op de volgende lesdag aan de trainer voorleggen.

Kleine groep, alle aandacht
De klas is coronaproof en bestaat uit maximaal 8 deelnemers, er is dus genoeg ruimte om al je vragen te stellen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je eigen werkpraktijk? Neem die gerust mee. Je krijgt een deskundige antwoorden én praktische werkadviezen.

Na afloop van deze training:

* weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
* ken je de telefoonetiquette;
* weet je welke vaardigheden nodig zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken en pas je die ook professioneel toe;
* heb je meer inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken;
* ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
* herken en erken je emoties van zowel je klant als jezelf;
* heb je de trainingsthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Je kunt je direct inschrijven op deze training. Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de workshop ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname. Je bent van harte welkom op onze locatie Lange Kleiweg 14 in Rijswijk, vlakbij de A4 en 2 minuten lopen vanaf station Rijswijk.

Je hebt vaak telefonisch contact met klanten. Je werkt bijvoorbeeld als receptioniste, telefoniste, secretaresse, callcenteragent of medewerker commerciële binnen- of buitendienst.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)