Klantgerichte communicatie voor Customer Service en binnendienst Verkoop
"Training was erg leuk en leerzaam. Alles ging vlot verveelde mij niet. Koen trok ons allemaal actief mee in zijn gesprek. Hij praat goed en duidelijk. Voorbeelden waren goed het is zeker voor herhaling vatbaar. " - 24-05-2019 14:00
"Training was erg leuk en leerzaam. Alles ging vlot verveelde mij niet. Koen trok ons allemaal actief mee in zijn gesprek. Hij praat goed en … alles lezen - 24-05-2019 14:00
Beschrijving
EFFECTIEVER IN KLANTCONTACT
“Vanuit aandacht en bewustzijn effectiever in contact met klanten”
Bestemd voor
De training is geschikt voor jou wanneer je zowel telefonisch als ‘face to face’ klantcontact hebt en je communicatieve vaardigheden wilt verbeteren om meer uit de communicatie met jouw klanten te halen. Bijvoorbeeld: binnendienst medewerkers verkoop en customer service medewerkers.
Doel
De training ‘Effectiever in klantcontact’ heeft tot doel kennis en vaardigheden op het gebied van communicatie te ontwikkelen, zodat jij effectiever kunt inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Met als gevolg een hogere klanttevredenheid, klantloyaliteit en mogelijk een hoger ver…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
EFFECTIEVER IN KLANTCONTACT
“Vanuit aandacht en bewustzijn effectiever in contact met klanten”
Bestemd voor
De training is geschikt voor jou wanneer je zowel telefonisch als ‘face to face’ klantcontact hebt en je communicatieve vaardigheden wilt verbeteren om meer uit de communicatie met jouw klanten te halen. Bijvoorbeeld: binnendienst medewerkers verkoop en customer service medewerkers.
Doel
De training ‘Effectiever in klantcontact’ heeft tot doel kennis en vaardigheden op het gebied van communicatie te ontwikkelen, zodat jij effectiever kunt inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Met als gevolg een hogere klanttevredenheid, klantloyaliteit en mogelijk een hoger verkoop resultaat. Subdoel is dat hierdoor ook de interne communicatie zal verbeteren.
Opbouw
De training is opgebouwd uit twee losse trainingsdagen. Hier is bewust voor gekozen zodat jij in de praktijkperiode tussen de twee trainingsdagen in, volop in je eigen praktijk kunt oefenen met het geleerde tijdens de eerste trainingsdag. Tijdens de tweede trainingsdag kan dan ook aandacht worden gegeven aan de praktijkervaringen uit de voorgaande periode.
Werkwijze
De werkwijze tijdens de trainingsdagen heeft een stevig doe karakter. Opdrachten, praktijkcases en praktijkopdrachten staan centraal. Elke trainingsdag wordt afgesloten met een Persoonlijk Actie Plan, een belangrijk hulpmiddel dat de deelnemer helpt zijn/haar voornemens waar te maken. Dit plan is tevens de basis wanneer je graag verder begeleid wil worden door jouw manager in de praktijk
Inhoud dag 1
Wat is klantgerichte communiceren?
Bewust positief beïnvloeden
Gespreksvaardigheden:
-
Contact maken en vertrouwen winnen.
-
Vraagtechnieken en actief luisteren.
-
Signalen oppakken en doorvragen.
-
Selectief argumenteren.
-
Afsluiten en SMART afspraken maken.
-
Praktijkopdracht
Inhoud dag 2
-
Terugblik op praktijkervaringen naar aanleiding van dag 1
Verdieping op gespreksvaardigheden:
-
Inspelen op klantverwachtingen.
-
Omgaan met bezwaren en lastige situaties.
-
Sturen in gesprekken
Commercieel signaleren:
-
Herkennen van koopsignalen.
-
Up- en cross selling.
- Verkopen van alternatieven.
Omgaan met klachten: van klacht naar kans
Groepsgrootte
Gezien het interactieve karakter van deze training hanteren wij een groepsgrootte van maximaal 8 deelnemers.
Intake manager
De training wordt vooraf gegaan door een telefonische intake met jouw manager. Tijdens deze intake wordt met de manager doorgenomen wat zijn/haar rol is voor, tijdens en na de trainingsdagen en geven we de manager praktische tools ten aanzien van jouw begeleiding bij het toepassen van het geleerde in de praktijk.
Trainingsdata en locatie
Dinsdag 12 september 2023, 09.00 - 16.30 uur
Donderdag 5 oktober 2023, 09.00 - 16.30 uur
Beide trainingsdagen vinden plaats bij ISA aan de Weg der Verenigde Naties 1 in Utrecht.
Investering
€ 1.595,- per deelnemer (inclusief materialen en verblijfsarrangementen, exclusief BTW).
"Training was erg leuk en leerzaam. Alles ging vlot verveelde mij niet. Koen trok ons allemaal actief mee in zijn gesprek. Hij praat goed en duidelijk. Voorbeelden waren goed het is zeker voor herhaling vatbaar. " - 24-05-2019 14:00
"Training was erg leuk en leerzaam. Alles ging vlot verveelde mij niet. Koen trok ons allemaal actief mee in zijn gesprek. Hij praat goed en … alles lezen - 24-05-2019 14:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.